Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Zal het niet zijn. Zie mijn laatste zinnen en die van Tabogano.
Gewoon nog even iets beter afregelen.
Julian reguleert ze voor verzending staat er.
Maar ja. Nieuwe Vostoks lopen vaker wat aan de snelle kant voordat ze ingelopen zijn. Geen drama.
Maar goed, bij toch demagnetiseren, baat het niet dan schaad het niet. :smile:

2 likes

доброе утро, друзья

vanochtend kon ik niet kiezen, dus ik wissel vandaag weer gewoon :smiling_face:

Ik begin met een Chaika. Al, ik gok, twee jaar niet gedragen, maar elk horloge wind ik wel elke twee, drie weken een keer op. (Leuke daginvulling, maar je vingertoppen vinden het minder leuk :hot_face:.)

Mijn keuze voor de Chaika is ook ingegeven door het feit dat de datum bijna goed stond. Want een juiste datum is voor mij verplicht :wink:.
Daarentegen ben ik geen echte tijdregistratie-fanaat. Als mijn horloge min of meer gelijk loopt, is het goed. En omdat ik als Nijmegenaar hecht aan het ‘Nijmeegs kwartiertje’ mag een horloge er van mij echt vele minuten naast zitten :smirk:. Ik kom toch altijd wel te laat…

De dag eindigt met een Vostok. Op een heerlijk bandje van Ko. Eén van mijn banden die bijna te groot is voor mijn 22 cm :smile:.

Iedereen een fijne én :sun_with_face: Vostok-vrijdag.

15 likes

Een late, maar daarom niet minder fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.

13 likes

Mooi ruskis Charles. :+1:
Mooi gepatineerd door vadertje tijd.

Wat @Omega_73 Jan zegt: open schroeven en voorzichtig afregelen. Voorzichtig met een houten prikker b.v. tegen magnetisatie. Het zijn echt hele kleine duwtjes die je tegen het hefboompje moet geven. En hij blijft waterdicht, hoe vaak je 'm ook open en dicht schroeft, voordeel van een Vostok.

2 likes

Hé die Tsjaika is een oude bekende :smile:
Prachtig horloge met die verouderde kleur wijzerplaat👌🏻

1 like

:heart_eyes: deze is echt prachtig!

Waar is de pusher aan de linkerkant voor?

10 likes

Hier wordt vandaag op Vostok Vrijdag geklust. Uiteraard in aanwezigheid van de meest ruige Vostok die ik bezit. Was een krijgertje lang geleden, maar loopt altijd goed :muscle:t2:

13 likes

Dat is de datum snelverzetfunctie.

2 likes

Aha, thanks :+1:

1 like

:rofl:
Hilarisch, en ik kan me er helemaal in vinden!

1 like

Inderdaad. Februari '23, als ik het goed heb, is 'ie verhuisd.
In het begin gedragen, daarna eigenlijk uit het zicht geraakt. Maar als ik hem tussendoor opwind loopt 'ie meteen als een zonnetje :smile:

1 like

De Poljot ‘Luftwaffe’, een homage aan de Junghans ‘Bundeswehrchronograph’ Typ 111.

17 likes

Nog een dagje aan de Vostok vrijdag plakken.

14 likes

Mooie Ostwok!

Yep,dit is Hangaar 14 waar de onderhoud gedaan wordt.
Werk er nu 2 jaar (hiervoor schiphol Centrum)
Heb nog een foto uit de schoenendoos gevonden toen ze aan de gate stonden,kan helaas de foto met de vliegtuig van Euroflot niet meer vinden

15 likes

Hier zag ik voor het eerst een 747 van dichtbij. In de lucht zijn ze al indrukwekkend maar als je er naast staat zijn ze pas echt enorm

3 likes

Leuk! Kwam zo bekend voor. Ik kocht een paar weken geleden spontaan weer eens het tijdschrift “piloot en vliegtuig”. Heb luchtvaart altijd mooi gevonden.

Dat het vliegt he! En nog prima ook!

2 likes

Nieuwe bandjes!

13 likes

Alstu:
https://www.horlogeforum.nl/t/vliegtuig-spotten/459140?u=harpoen

:airplane: :smiley:

1 like