Vandaag laat ik jullie genieten van mijn mooiste Russische horloge, een fantastisch mooie blauwe Pobeda met een schitterende craquelé op de plaat, dit is ontstaan door een speciale techniek toe te passen waardoor dit prachtige effect ontstaat.
Ik heb dit ergens gelezen, ik heb het gevraagd aan ChatTGP en het blijkt dat dit niet bewust werd aangebracht op horloge platen, wel op andere producten, maar in de horloge-industrie werd het bijna nooit toegepast. Als je het hele verhaal wilt lezen kun je naar het andere topic gaan, ‘welke vintage draag je vandaag’, daar heb ik de antwoorden neergezet van Chat TGP.
Ik ken alleen de Gaz14 lijn van Vostok Europe. Deze dual time heb ik zelf gehad. Met vostok uurwerk. Er was ook een chronograaf model.
Bedoelen ze die Vostok Europe serie misschien?
Tussenstop in de voormalige DDR, morgen verder naar Kraków. Gelukkig weinig file aan de Duitse grens, controle door steekproeven.
Lekker weer, 28 graden en zon. Dan draagt een Scubadude op Vostok staal comfortabel. Dus nog even op vakantie voordat hij bij Dirk gaat logeren
Prachtig hoor! ik hou van craquelé.
De blauwe Pobeda (betekent overwinning) die ik eergisteren hier heb neergezet is het net of het zo hoort, het is zo ontzettend mooi afgebakend dat het lijkt of het bewust zo de bedoeling was.
Dat is een hele leuke serie om te verzamelen Wolter. Zijn meerdere uitvoeringen van. Degelijke quartz maar gaat niet zuinig met de energie om. Zal de wat verouderde technologie wel zijn.