Dankjewel voor de uitnodiging! Maar we gaan weer dezelfde weg terug, over de Poolse en Duitse Autobahn met de cruise control op 140.
Dankzij een tip van onze vriend Mark, kon ik deze mooie POLJOT Buran 3133 Chronograph voor een supervoordelige prijs kopen. Ik heb deze kans gelijk aangepakt en als het goed is wordt het vandaag nog ingepakt en komt deze kant op.
POLJOT Buran 3133 Chronograph
Mooie hoor Wolter, gefeliciteerd!
Dankjewel Friso, ik heb het voor een leuk prijsje kunnen kopen.
Leuk ding. Heel veel plezier ervan.
Da’s een mooie. 3133s, altijd top dingen
Ziet er keurig uit hoor, uurwerk zowel als kast. Leuk horloge!
Even die rand van het deksel een keer schoonmaken.
Is er ook onderhoudsgeschiedenis genoemd?
Eerst maar even in het echt zien, veel plezier ermee.
Het heeft lang stil gelegen, maar alle functies zouden het doen, het zal wel een service kunnen gebruiken.
Maar een chronograaf ga ik niet even uit elkaar schroeven, misschien over een tijdje.
Ik ga het wel opknappen. In de ultrasoon en dergelijke.
Zijn er überhaupt solar Russische horloges?
De mesh banden zijn toegekomen! Meteen als een woeste beginnen knippen aan band 1, beetje gedoe maar het ging goed vooruit.
Misschien net dat beetje te strak, al is het natuurlijk ook tropisch warm vandaag.
Het ziet er alleszins wel netjes uit op de amfibie.
Heb je dan op de clasp nog wel fijnverzet of moet het echt meteen helemaal goed zijn?
Ziet er mooi gevuld uit tussen de lugs. Tsja, misschien iets te krap. Herkenbaar. Heb ik ook eens gehad met rubber banden die je op maat moet maken. Daar zat nog wel ook fijn verzet op. Ging toen nog net. Van geleerd toen.
Er zijn 3 gaatjes voor micro-adjust. In mijn geval enkel om kleiner te maken.
Da’s dan pijnlijk.
Maar ja, al doende leert men
Ik heb er ook ooit één gekocht op AliExpress en vond het helemaal niks. Niet mooi en de schakels gaan je lugs beschadigen op de duur, zodanig dat je het ook echt ziet.
Daar zeg je zoal iets…dat is idd wel een risico.
Niet om flauw te doen, maar heet dit niet Amphibia?
En anders maak je er toch op z’n minst Amfibia van.
Het is geen kikker.
Dit is absoluut veilig voor de lugs. Maar geeft eigenlijk weer een lelijke ruimte tussen kast en band.
Voor metalen banden ben ik weer terug bij orgineel. Ook vanwege het nostalgische gevoel er bij.
Of een aftermarket band met mooie passtukken.
Maar ja blijft ook een persoonlijke smaak kwestie.
Misschien is dit wel een aardig stukje voor je. Historisch overzicht van het werk en lekker kort.
Ze hebben ook nog andere interessante info. Bijv per model uitgediept. Ook over Poljot o.a.
Kikvorsman