Doorgaans zwem ik enkel horizontaal.
Ik hoef er niet zonodig te zwemmen maar ik zou daar best eens rond willen kijken.
Doorgaans zwem ik enkel horizontaal.
Ik hoef er niet zonodig te zwemmen maar ik zou daar best eens rond willen kijken.
Ik vond die verhalen over hoe het met de dieren en planten wereld ging na de ramp, heel facinerend. Ondanks de straling waren ze beter af zonder mensen en gedijden prima!.
Is dat misschien de ideale plek voor een meeting, in pripyat kijken bij het zwembad en de oude trekkers
Buiten de oorlog was het ideaal geweest
Bijzondere variant op basis van de Poljot 31681.
Geïnspireerd door vliegtuig boord instrumenten?
Klopt helemaal, dit is de “Aeronavigator” met ook op de achterzijde wat meer vliegtuig thematiek. Grappig detail: zoals je kunt zien zitten de moeren aan de voorzijde vast met bouten aan de achterzijde en deze houden effectief de kast dicht.
Dat is een leuk idee inderdaad. Vaak zijn die details meer decoratief en niet functioneel.
Veilig genoeg Folkert?
Zwembad heeft wel een iets hogere waarde Piet. :
Voorlopig vind ik Twente spannend genoeg voor een vakantie.
Heb trouwens jaren in de buurt van Dodewaard gewoond. Nooit iets van gemerkt.
Deze zwarte met cyrische tekst heb ik zelf, in tegenstelling tot die vorige “radiation” uitvoering. Die had ik wel graag gekocht. Bas heeft er nog eens een kunnen scoren op de rikketik beurs.
Ik geloof dat ik deze maar meeneem op mijn korte vakantie trip.
Absoluut, zeker op onze leeftijd.
Welnee, je word er hoogstens kerngezond van en krijgt een stralend uiterlijk
Ben blij met jou Folkert!
Dank je Folkert, de levels van 2009. Zal wel niet zo snel dalen. Vanaf welke waarde is het gevaarlijk?
Moeilijk te zeggen, ik schat Cs-137 met een halvering tijd van ca. 30 jaar.
Hangt er vanaf hoe lang je er rondloopt. Op onze laboratoria is de grens 1 uSv/uur buiten de meetopstellingen. Als je zo oud bent als Jan en ik maakt het weer minder uit, we sterven eerder een natuurlijke dood dan dat we langetermijn effecten krijgen door de straling.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, ik ben 56.
Dan ben je de Benjamín onder ons.
Is het in Pripyat ook niet zo dat het afhankelijk is van de hoeveelheid radioactief materiaal dat er ligt? Ik heb volgens mij wel eens gezien dat het nogal fluctueert naar gelang de hoeveelheid stof en aarde er op een locatie ligt. Fallout dat verplaatst door weer wind en andere invloeden zeg maar.
Ik heb er geen verstand van hoor maar heb het volgens mij eens in een documentaire gezien.
Welnee, ik ben 42
Jazeker, Fallout verplaatst zich. En mocht je het radioactieve stof inademen dan word het ineens een heel ander verhaal…