Je hoeft alleen maar naar mijn profiel naam te kijken
Wat een Jongkie.
Het is nog niet in mijn profiel naam.
Kan mij de bouw van die kerncentrale in de Betuwe vaag herinneren.
Voor de Vostok liefhebbers. Dit is de Vostok 1.
Meer bepaald de capsule waar de kosmonaut zich in bevond.
Deze staat in het Technik Museum in Speyer waar ik vandaag was.
En dit is de Russische spaceshuttle oftewel de Buran.
Buran en Vostok. Twee bekende namen in de horloge wereld
Bewolkt, dus mijn één na laatste-fleurigste Vostok moet de dag redden. (Moet toch eens de bezel vervangen door er één met cyrillisch schrift, of een meer passende bezel. Want dit is toch meer een GMT bezel. Toch? )
Een fijne Vostok-vrijdag iedereen.
Ik ben pro 100% cyrillisch bij Vostok.
Ja, op dit horloge heb je er niets aan.
Helemaal mee eens.
Om deze reden is de eerste rotzooi in de centrales van Fukushima (de ramp na de tsunami in 2011) aangepakt door oudere, al dan niet gepensioneerde medewerkers van die centrale. Maar velen zijn desondanks op redelijk korte termijn gestorven.
Volgens mij heb ik nog wel ergens foto’s van één van de demonstraties tegen de bouw waar ik als linkse Nijmegenaar aan meedeed
Weet inmiddels nog steeds niet of kernsplitsing nu toch een zegen is of een wolf in schaapskleding
Het moge duidelijk zijn, tot nader bericht ben ik de oudste
Ik kijk altijd of de plaat zelf cyrillisch is of niet.
Dat is ook niet altijd zo. Bijv met de Poljots 3133.
Mijn ex Raketa, hier klopt het ook niet
Dus ja, bij jouw horloge zou het wel meer concequent zijn.
Heel leuk horloge Charles.
Maar wat vind je überhaupt van die naamplaatsen-bezel? Zelf kan ik er heerlijk door wegdromen (net als kind bij die oude buizenradio’s met namen waar je nog nooit van gehoord had ), maar ik twijfel of de vorm wel bij de functie past. Want de bezel is redelijk nutteloos, toch?
Laatst gedeelten van de film Casablanca weer gezien. En Out of Afrika. Daar zit ook nog zo’n vliegtuig pionier in. Dan zie ik oude kaarten, oude radiozenders avontuur en romantiek. Snap het helemaal Charles.
Als het goed is draai je Londen, meen ik, let op zomertijd, naar jouw tijd in Nederland. De uurwijzer dus. Dan zie je bij New York dat het daar nog 6 uur vroeger is. Zo ongeveer.
Maar hij moet dan wel kloppen bij de 24 uurs dial. Heeft ander uurwerk ook.
Bij een gewoon 12 uurs horloge klopt het niet meen ik.
(Kijk maar op je eigen foto, zie dat New York toevallig bij je uurwijzer staat, Londen is daar zo’n 3 uur later. .