Dat was een ander verhaal, de straling niveaus waren dermate hoog dat je stralingsziekte oploopt en dat is op heel korte termijn en bepaald geen pretje.
Bij ons zou het om lange termijn effecten gaan en die treden meestal pas na tientallen jaren op. Marie Curie was de duidelijke voorbeeld.
Mijn persoonlijke mening: kernenergie is een tijdelijke oplossing i.v.m. het afval en de hoge kosten van opbouw en afbraak van centrales. Windenergie is het ook niet echt, we begraven nu wieken van versleten windmolens omdat het materiaal niet recyclebaar is.
De zon is onze meest ideale energie bron, daar moeten we het van hebben in de toekomst.
En verder moeten wij als “slimste” wezens op deze planeet een beetje zuinig met die energie omgaan. Amen.
N.B. Voor kernreactoren als in Petten en Delft is kernsplijting wel een zegen vanwege radio isotopen productie voor kankerpatiënten…
Daar hou ik me indirect mee bezig beroepsmatig.
Snap de techniek. Merci.
(De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik eigenlijk nooit echt geïnteresseerd ben geweest in tweede tijdzones en zo.)
Denk toch dat ik de bezel voor een ander horloge opzij leg en deze scuba voorzie van een meer traditionele.
(Sorry Dirk @DirkT, volgens mij heb jij nog aan dit horloge gesleuteld.)
Niet zo pessimistisch, vroeger was weliswaar alles beter… toch? Wrede Azteken, Egyptenaren, plunderende Noormannen, de zwarte dood, enfin we dwalen te ver af naar Off-Topic. En dan gaat Jan @Omega_73 modereren
Mijn Scubadude loopt sinds deze ochtend al 2 minuten achter maar op de time grapher app loopt ie normaal. Ik had al eerder het vermoeden dat de minuten wijzer slipt op de as maar nu weet ik het zeker.
Spijker op z’n kop. Helemaal mee eens. Was van de week bij mijn nichtje en heeft geïnvesteerd in een warmte lucht pomp, werkt “gratis” vanwege de zonnepanelen(!). Aanvankelijk bedoeld om in de winter “goedkoper” te verwarmen maar kan nu mooi als interieur koelkast worden gebruikt. Nu komt het, wij slapen dus met die warme dagen onder een dekbed, ……… Tja, zo gaat het dus nooit goed komen met de wereld.