Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Dat was een ander verhaal, de straling niveaus waren dermate hoog dat je stralingsziekte oploopt en dat is op heel korte termijn en bepaald geen pretje.

Bij ons zou het om lange termijn effecten gaan en die treden meestal pas na tientallen jaren op. Marie Curie was de duidelijke voorbeeld.

:joy::joy::joy:

Mijn persoonlijke mening: kernenergie is een tijdelijke oplossing i.v.m. het afval en de hoge kosten van opbouw en afbraak van centrales. Windenergie is het ook niet echt, we begraven nu wieken van versleten windmolens omdat het materiaal niet recyclebaar is.
De zon is onze meest ideale energie bron, daar moeten we het van hebben in de toekomst.
En verder moeten wij als “slimste” wezens op deze planeet een beetje zuinig met die energie omgaan. Amen.

N.B. Voor kernreactoren als in Petten en Delft is kernsplijting wel een zegen vanwege radio isotopen productie voor kankerpatiënten…
Daar hou ik me indirect mee bezig beroepsmatig.

3 likes

Snap de techniek. Merci.
(De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik eigenlijk nooit echt geïnteresseerd ben geweest in tweede tijdzones en zo.)

Denk toch dat ik de bezel voor een ander horloge opzij leg en deze scuba voorzie van een meer traditionele.
(Sorry Dirk @DirkT, volgens mij heb jij nog aan dit horloge gesleuteld.)

2 likes

Ben jij heel ondeugend een beetje dubbel aan het posten? :stuck_out_tongue: Zal ik jou eens even vlaggen? :joy::joy:

3 likes

Klopt, dit element (:woozy_face:) komt ook weer terug in mijn herinnering. Maakt het geheel nog meer bijzonder.

Soms hoop ik dat we die tijd nog hebben. De beer lijkt steeds meer losgeslagen te zijn. Eén troost, de aarde zal doordraaien, met of zonder ons…

3 likes

Niet zo pessimistisch, vroeger was weliswaar alles beter… toch? Wrede Azteken, Egyptenaren, plunderende Noormannen, de zwarte dood, enfin we dwalen te ver af naar Off-Topic. En dan gaat Jan @Omega_73 modereren :joy:

2 likes

Deze nog steeds op de russendag:

10 likes

Ik heb overigens wel cyrillisch schrift op mijn 24-uurs Raketa:

9 likes

naar Duits ontwerp :wink:

2 likes

Voor een stedenring heb je niet perse een GMT nodig, wel een 24 uurs ring/ bezel.

10 likes

Mijn Scubadude loopt sinds deze ochtend al 2 minuten achter maar op de time grapher app loopt ie normaal. Ik had al eerder het vermoeden dat de minuten wijzer slipt op de as maar nu weet ik het zeker.

1 like

Zijn broertje ligt bij mij in de lade, dus ergens had ik het kunnen weten of op zijn minst vermoeden :smirk:

1 like

Middag wissel,

7 likes

Hahaha, ik had em al gezien met 20.

1 like

:shushing_face:

Hele fijne Boctok vrijdag allemaal. Om een duit in het energie zakje te gooien. Wij zijn met die mechanische horloges lekker duurzaam bezig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Spijker op z’n kop. Helemaal mee eens. Was van de week bij mijn nichtje en heeft geïnvesteerd in een warmte lucht pomp, werkt “gratis” vanwege de zonnepanelen(!). Aanvankelijk bedoeld om in de winter “goedkoper” te verwarmen maar kan nu mooi als interieur koelkast worden gebruikt. Nu komt het, wij slapen dus met die warme dagen onder een dekbed, ……… Tja, zo gaat het dus nooit goed komen met de wereld.

5 likes