Echt een toffe NA!
Fijne Vostok vrijdag mensen!
Weer eens de 24 uurs. Ook leuk.
Gefeliciteerd Co!
Een hele mooie sniper!
Goedemorgen, na een lange periode van inactiviteit ga ik deze zonnige vrijdag in met een zonnig horloge. Happy Boctok-vrijdag allemaal!
Welkom terug Charles! Vrolijk horloge ook!
Iemand zin in een speelhorloge. Wel een beater te noemen. Maar het is wel technisch gezien een leuke stap naar quartz. Het is een combi van electrisch en mechanisch. Hij loopt goed op zicht maar ongetwijfeld zal hij sneeuw aangeven op de timegrapher. Ik draag hem nooit, het is een luch. Bij het verstellen van de tijd knarst er iets en schiet de kroon/stem eroverheen. misschien is de stem versleten. Maar in een notendop
Ik ga deze harentrekker niet dragen.
Ik stuur hem uiteraard gratis op. En zou zeggen, have fun.
Heb ook een video gemaakt dan kun je hem zien lopen.
Laat maar weten.
Hij is intussen richting onze Dirk. Hij verwend onze horloges ook altijd
Heeft Seiko dit niet veel later opnieuw uitgevonden voor de peperdure Grand Seiko’s?
Anyway, leuk ding, ziet eruit alsof 'ie op het dashboard van een oude Volga hoort.
Hoog sniper gehalte vandaag. Geinig om te zien dat de sniper een populair wijzerplaat ontwerp is. In mijn ogen neigt het meer naar een fieldwatch waardoor de bezel er dan vervolgens minder toe doet. Misschien eens een sniper bedenken in een ander kastontwerp.
Overigens iedereen een prachtige Boctok vrijdag toegewenst. Vandaag een eigen mod van een 060 kast, smooth bezel en een aqua diver plaat afgeblust met een Boctok Milanese.
Btw, gisteren was ik even bij Belle Heure in Zeist. Voor wie interesse heeft, Hans geeft (weet ik uit ervaring) buitengewoon leerzame horloge opleidingen. De starters opleiding begint zeer binnenkort. Check de website van Belle Heure voor meer informatie. Als je een referentie zoekt mag je mij PM-men.
Zeer geslaagd Dirk!
Goede tip ook. Zeist is niet zo ver. De meeste cursussen zitten vaak in het westen.
Maar toch vraag ik het jou liever als er iets mankeert aan mijn horloges.
Prima ervaring mee.
Nee, de Spring Drive is gereguleerd door middel van een quartz kristal via een soort van rem mechanisme op de balans. De aandrijving van het binnenwerk gaat via een veer die opgewonden wordt. Dit is eerder zoals bijvoorbeeld de vroege Timex Electric horloges waar het binnenwerk mechanisch gereguleerd wordt door middel van een haarveer maar de aandrijving is elektrisch.
Ja een sniper mis ik nog. Maar ik was vanochtend naar een promotie dus had mijn meest “dressy” Vostok duiker op leer om. Oh ja, een Pripyat mis ik ook nog
Danku
Thanks zie dat jij hem ook nog mist ik zou zeggen duik eens in de rabbit hole, ik heb er zelf ook een half jaar ingezeten🙈.
Danku Jan die 24uurs blijft ook mooi.
Dankje goeie keus om hem vandaag te dragen! Al moet ik zeggen dat het begon met deze …
Prachtige bezel maar zo als je al eerder vermelden zeldzaam en dus ook niet veel (in fatsoenlijke staat) tegen gekomen in mijn zoektocht.
Helenmaal met je eens over de bezel, al sprak ook juist deze kastvorm mij enorm aan ben wel benieuwd naar wat voor ideeën je hebt als je een ander kast zou pakken.
It’s your lucky day! Ik heb er twee, dus deze bezel mag je wel hebben als je me die van jou opstuurt (anders heb ik een horloge zonder bezel). Weet je hoe je hem eraf haalt en de nieuwe weer terugzet?
Aanbod wat ik niet kan afslaan ik stuur je een PB.
Mooie bijnaam voor in het thematopic.
Daar geplaatst
Ik dacht even, wat zit dat bandje vreemd. Maar je staat voor een spiegel of zoiets?