Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Hoeveel heb je er nu, Charles?

1 like

Is hartstikke duidelijk te zien Charles
Komt natuurlijk ook omdat ik er inmiddels zelf ook 2 heb.
Hier meteen even een vraagje over aan wie het maar weet.
Deze horloges zijn niet echt goudkleurig, maar ook niet echt koper, messing of bronskleurig.
Ik heb in het verleden wel ooit gehoord wat deze kasten voor behandeling gehad hebben maar dat ben ik helemaal vergeten.
Kan iemand hier helderheid in verschaffen misschien?

3 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst , mooie staat :ok_hand:

2 likes

Heel duidelijk ja. :wink:

2 likes

Ik ga overigens deze week proberen om zelf het wekkerhorloge te servicen. Een hoop foto’s maken, de onderdelen schoonmaken met alcohol. Ik heb echter nog geen vet in huis. Wat moet ik hebben?

6 likes

Dank je wel man.
Ik heb verdorie voor ik het hier vroeg dat hele topic door zitten scrollen om het antwoord te zoeken maar niet gevonden.
Zal wel weer te haastig zijn geweest.

2 likes

@Charles2 lees je mee hierboven, over de kleur?

2 likes

De Vostok met nieuwe speldjes,

13 likes

Wat vind ik dit een fantastisch model

1 like

Russen en oost-Europeanen,
zo’n 100 stuks geloof ik :thinking:. Mijn kast is deze dagen gebarricadeerd met een bureaublad, dus even gaan tellen lukt nu niet :woozy_face:.

3 likes

Bespaar je de moeite Charles. Ik vind dit al genoeg informatie. Ik schatte op ongeveer dertig maar ik zit er behoorlijk naast zie ik…

1 like

Nog even te gaan voordat je @BroederBill inhaalt. :grin:

2 likes

… die haal ik, volgens mij, nooit en never in…
Maar gelukkig is het geen wedstrijd. Verre van dat.

2 likes

Mijne heren ik zit in zal en as. Nou ja, overdreven natuurlijk maar de Vostok die ik te koop had staan heeft het, puur op eigen kracht begeven. Ik had vandaag een geïnteresseerde maar ik moest hem teleurstellen omdat het horloge het domweg niet meer doet. Heeft iemand een idee hoe dat nou mogelijk is?

Het horloge liep tot zondag, toen ik hem opgeborgen heb na het maken van de foto’s voor de advertentie, prima. Ongeveer +30 seconden per dag, 0,3ms beat error en een amplitude van ongeveer 320.

2 likes

Ik wachtend op de post morgen:

Babe wake up. New Piastri GIF just dropped : r/formuladank

2 likes

Blijft spannend he :yum:

2 likes

Zou zomaar opeens de hairspring gebroken kunnen zijn? Of de hoofdveer?

2 likes

Zeker weten dat hij opgewonden is? Ik heb er een waarvan de automaat nauwelijk mee helpt. Moet met de hand steeds opgewonden worden.

En een die zomaar super snel ging lopen. Magnetiseer apperaat er bij. En het was weer goed. Later kwam probleem weer terug. Ik vermoed dat de balansveer haakt ergens.

2 likes

Per ongeluk bij iets magnetisch gezet? Tv, telefoon, draadloze oplader?
Demagnetiseren is soms een klein dingetje!

Ben tot mijn schaamte ervaringsdeskundige. Magneetvissen en dan in een lade leggen een half meter bij mijn kast vandaan.

2 likes