Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

De nickname is nog van mijn studietijd, ben al een hele tijd niet meer op het eiland geweest. Ik denk dat als je er een tijdje hebt gewoond het de glans een beetje verliest. Vooral in de winter was er weinig te beleven.

6 likes

Geloof ik wel als je er woont. Ik vond onze boerderij ook saai. :wink:
Wij gingen ook juist wel in december, een lang weekend. (Lagere prijzen en lekker uitwaaien.) 2 jaar geleden bijvoorbeeld in een apartement met uitzicht op het groene strand! En ook nog prachtig weer!

5 likes

:thinking:

1 like

"Wat is het Groene Strand op Terschelling?

Het Groene Strand is een langgerekte vallei tussen twee zeerepen aan de westkant van Terschelling. In het midden van de vallei loopt een geul die vroeger in open verbinding stond met de zee. Door regelmatige overstromingen ontstond daar een zoet-zilt overgangsgebied of kwelder, met een bijzondere, zeldzame vegetatie."

:wink:

En verbluffend mooi. Is veel meer eigenlijk dan een strand.

We gingen vaker in de winter naar een strand, mijn Desert mag ook graag zand zien. :sunglasses:

10 likes

Ik kwam een fantastische Vostok tegen op Instagram. Een speciale versie, ter ere van de vriendschap tussen de USSR en China. Ik kan helaas enkel een afbeelding sturen, want door die achterlijke “hack” kunnen TL-1 leden nog steeds geen links versturen. Al 28 dagen lang…

11 likes

Klopt, is al eens over gepost nadat een HF-lid deze liet zien :slightly_smiling_face:

4 likes

Ahh, gaaf. Thanks! Heb de verkoper op Instagram een bericht gestuurd. Ben benieuwd voor hoeveel dit horloge van eigenaar is gewisseld.

3 likes

Ben de website Watches of the USSR even aan het bekijken. Dit is dus een Generalskie. Maar is er zit een handopwinder in. Deze zou dus origineel uitgerust moeten zijn met de 2416b?

11 likes

Goedemorgen allemaal, vandaag de Poljot.

19 likes

Volgens mij zou een Generalski een automaat in een Komandirski kast moeten zijn. Ja dus.

5 likes

Ja dat klopt. Misschien wijzerplaat gewisseld? Hoe dan ook, deze kast zit veel comfortabeler en een betere 2414 handwinder.

5 likes

Wel heel erg interessant, die website!

19 likes

Ik heb hier ooit eens gezegd: Gewoon elke dag je horloge even opdraaien, dan staat de datum altijd goed.

Drie keer raden wie de laatste tijd niet elke dag z’n horloges heeft opgedraaid.

4 likes

Op een gegeven moment heb je er ook gewoon een dagtaak aan. Toen ik net begon wond ik ook elke avond voor het slapen gaan al mijn horloges even op. Op een gegeven moment vroeg mijn vrouw of ik ook nog een keer naar bed kwam. Toen heb ik het opgegeven.

6 likes

Met een quickset date is het nog wel een keer te doen. Maar dat hebben die verrekte Vostoks niet!!!11 :sweat_smile:

Serieus? :grin: Maar goed, ik heb ook maar 1 Vostok met datum.

1 like

Gewoon de Vostok kiezen die qua datum het dichtst in de buurt staat.

3 likes

Ja maar toen was ik nog jong en onbezonnen. anderhalf jaar geleden :joy:

Ik begon met een stuk of drie automaten en ik vond het gewoon een mooi gezicht als ze (enigzins) gelijk liepen. Maar ja, toen liep het uit de klauwen met Russen verzamelen en nog een berg andere horloges erbij… Ik ben niet voor niets aan het opruimen nu :joy:

Dit is de tip @Sander64. Gewoon zorgen dat je genoeg Vostoks hebt om een datum in de buurt te kunnen kiezen. Je bent al aardig op weg :yum:

5 likes

Daar heb ik dan weer geen last meer van omdat ik niet bezig kan blijven met horloges naar Dirk sturen :grin: Verder draag ik hooguit 2 dagen per week een Rus, genoeg andere leuke horloges in de collectie.

2 likes