Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

No date is ook fijn. Hoef je die niet continue te verzetten als het horloge een tijd ligt.

4 likes

En de ladies Vostok’s vind ik ook erg gaaf. Ik ben kleinere horloges enorm gaan waarderen de laatste tijd.

4 likes

Daar zat ik ook naar te kijken. Met name de onderste met het ankertje.

4 likes

Beetje linksonder die met box, die met een soort groene halve maan en een scheepje?
Lijkt mij een zeldzaam model. Kan de tekst zo niet lezen.

2 likes

Verder vind ik de prijzen die Bas hanteerd eigenlijk best goedkoop. Zeker gezien de staat van de horloges. Ik zie ze elders duurder.

4 likes

Hij heeft eerlijke en goede horloges.

4 likes

Ik heb vorig jaar nog twee horloges in één koop gedaan bij @BG1

Dat was echt een koopje omdat de automaatmodule ontbreekt. Ik draag ze alleen af en toe op vrijdag dus dat vind ik geen probleem.

2 likes

De twee hier thuis lopen beide verdomd nauwkeurig. Binnen de ±15.

4 likes

Nog even een vraag aan @DirkT, en ook de rest hier: zijn de Vostok uurwerken destijds zelf ontworpen door de Russen? Of zijn het “gekopieerde” ontwerpen van Zwitsers of Japanners?

1 like

Deze 3 in ieder geval van Bas gekocht.

10 likes

Lees dit bijvoorbeeld eens. De 3133 is afgeleid van de Valjoux 7734. De machines verkocht de fabriek ivm de ontwikkeling van de 7750. En de russen kochten die gewoon. Zo ook met de voorganger 3017. Afgeleid van de Venus.
Er zijn ook artikelen over Vostok. Best complex de historie van al die uurwerken en fabrikanten. :wink:

Netgrafik.ch heeft ook een informatieve site.

5 likes

Aha. Hetzelfde als de Chinezen. De Seagull uurwerken zijn ook gemaakt met de oudere gekochte Zwitserse machines.

3 likes

En nog een keer,

11 likes

Dit is ook een ex van Bas, tevens een paar bandjes van hem over genomen. Hier ook niks anders dan lof voor hem!

@Rhys lekker oh, mooie foto ook.

11 likes

Scheelt mij ook weer controle werk :joy:

Eigenlijk best reëel, als ik zie wat sommigen vragen voor een 2e hands Vostok…

En daar draait het om.

3 likes

Dankjewel

2 likes

Horloges met een alarm zijn ook mooi, zoals de Vulcain Cricket. Maar blijkbaar heeft Poljot er ook 1 gemaakt. Ben benieuwd voor hoeveel geld die van eigenaar wisselen.

Aha, kijk eens:

1 like

Zeker!

9 likes

Wilde een opname uploaden van mijn ratelende Poljot, maar helaas, lukt me niet (?). Hoe dan ook, vanuit de praktijk kan ik zeggen dat je wakker wordt. Hoe zacht het ratelen ook is.

11 likes