Dat komt ook gewoon door het feit dat je veel horloge krijgt voor een schappelijke prijs. Daar wordt je heel hebberig van. Ik had dat ook in het begin waardoor ik er nu een aantal heb die ik eigenlijk nooit draag.
Die fase heb ik gehad. 3 Vostoks en klaar is Kees. Ik ga sowieso steeds meer richting dressers en probeer zoveel mogelijk vintage erfstukken te dragen als werk het toelaat (i.v.m. risico op beschadigingen of water).
Ik heb mezelf beloofd geen Vostoks meer te kopen zonder er een weg te doen. Ik heb er nu zeven die ik met meer of minder regelmaat draag. Een daarvan mag sowieso wel weg omdat ik hem amper draag.
Daarnaast heb ik er nog twee of drie die ik aan @DirkT, of iemand anders, doneer voor onderdelen als hij interesse heeft.
Als vintageverzamelaar heb ik geen grenzen; ik heb nog geen 15 Russen, wel wat leuke verzamelboxen vol met leuke vintage horloges. Geen dure horloges hoor, tientjeswerk, een paar wat duurdere maar het blijft overzichtelijk en ik blijf genieten van dat spul.