Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Voor mij begint dit ook steeds meer werkelijkheid te worden. Toevallig ook met Richard @Rhys over gehad. Ga voor wat betreft Russen mij voornamelijk concentreren op 3133 en 2809 kalibers. Hou een paar mooiste Amphibia’s en de rest zal ik gaan gebruiken voor service, parts en verkoop. Heb nu toevallig twee A.Schild vintage uurwerken voor service op mijn werkbank liggen en zijn ook fantastisch om van te genieten.

4 likes

Daar hoort natuurlijk ook een (of meerdere) mooie 3017 bij.

15 likes

Een 2809 wil ik ook graag nog eens hebben, gewoon vanwege het uurwerk.

Service je ook modernere Japanse uurwerken, Dirk?

3 likes

matig artikel… met dat geklets over verschillende series… het is 1991 en de Sovjetunie is failliet… men bouwde met wat er voorhanden was, en niet de ene serie bezeltje een de ander bezeltje twee.

2 likes

Ik ben wel wat voorzichtiger met acrylglas horloges.

Ben enkele dagen in de week te vinden bij de kringloop als vrijwilliger. Daar gaat de Tissot Gentleman om, die bijna 6x zo duur is als de Vostok.

2 likes

Heb wel eens wat Seiko’s en Orients gedaan. Maar voor bijvoorbeeld Seiko 5 wordt het financieel steeds minder interessant te gaan servicen, een nieuw uurwerk is bijna goedkoper.

3 likes

Hey, wat leuk, een collega! Ik ben echter geen vrijwilliger maar een “meewerkend begeleider voor mensen met een begeleidingsbehoefte”.

Ik heb een Citizen Eagle 7 uit begin 2000, in nieuwstaat. Een kringloopvondst. Loopt prima maar heeft naar alle waarschijnlijkheid nooit een service gekregen dus ik durf hem niet te dragen.

3 likes

Beetje vervelend vind ik het soms dat het hier het Russische forumgedeelte is. In hoeverre kun je dan praten over andere merken. Niet veel vermoedt ik. Maar elders heb je niet dezelfde club mensen bij elkaar.

4 likes

Heeft we zelfs drie, twee gewone waarvan eentje door ons aller @vouwfietser vers geserviced ligt, eentje thuis en een ladies variant…

5 likes

We zijn hier heel vergeeflijk, zolang de Russische en CCCP horloges maar de boventoon voeren.

4 likes

Weet zo snel geen betere site Bas, sorry. :wink:

1 like

Combineer ik het, de Pripyat swimming pool met een Japanner

9 likes

Werk ze Richard. :+1:

1 like

Ik een Rus met een Fransoos

11 likes

Ça ne peut pas être plus fou que ça Monsieur Piet :+1:

3 likes

Papa fume une pipe!

4 likes

Oei, die zijn wel leuk maar zeker niet waardevol! Zit zeer waarschijnlijk een Miyota 8200 automaat in. Maar ja, een nieuw uurwerk heb je inmiddels ook al voor €80,00. Gewoon dragen als hij goed loopt.
Als er op termijn problemen ontstaan vroeg genoeg om actie te ondernemen.

3 likes

[off topic] Da’s interessant om te lezen. De Seiko’s worden steeds duurder. Op Youtube zegt 'The Time Teller’ (link) dat het een keuze is van Seiko om dure “limited edition” horloges te maken om het hoofd boven water te houden.

Als ik me niet vergis zitten er Seiko loopwerken in sommige niet-Seiko’s. Misschien dat daarom hun loopwerken nog goedkoop zijn…

1 like

En thuis weer…

14 likes

Bij Cousins voor ongeveer 35 GBP.

1 like