Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Aan deze Raketa heb ik een uurtje gewerkt. Intussen is de zwartechroomlaag verwijderd. Ik weet nog niet zeker of ik de gebruiksporen erin laat zitten. Wat vinden jullie? Erin laten of niet en opvullen met koper.
Het gaat om dit horloge.

Zwarte chroomlaag verwijderd

Krassen erin laten of niet?

Onderstaand enkele Raketa’s van hetzelfde model.

Ik kan ook de kast zwart maken zoals de rechtse op de foto. Wat denken jullie ervan?

7 likes

Mooie dresser. Weinig mee gerommeld zoals die eruit ziet.

2 likes

Krasvrij en naar zwart als deze 3 van mij waren, nog één met zwarteplaat vinden en die dan weer verzilveren.

( ik zeg maar wat, jijzelf hebt daar een veel beter oog voor)

3 likes

Ja Wolter, zwart is goede keuze.

4 likes

Goedenavond,

11 likes

O ja je heet Wolter he?
Ja denk aan die foto in de catalogus. Orgineel waren deze vaak met zwarte bezel. Je ziet nog restanten zwart bij die van jou. Dat maakt hem ook juist extra bijzonder. Zeker doen!

5 likes

Goedemorgen,

10 likes

Op de markt in Lviv gescoord voor weinig.
Mag ik aannemen dat dit radium is ?

9 likes

Ja zeker! Landklimaat, dus niet alleen warme zomers, maar ook koude winters :cold_face:
En dan is een lapje leer tussen een metalen voorwerp en je huid wel zo lekker.
En volgens mijn lief dachten Russische mannen op deze wijze ook dat ze wat stoerder overkwamen…

Verder ben ik er inderdaad dol op geworden, Folkert / @fdpg1963. Zo kan ik voor mijn gevoel kleinere horloges wat mooier dragen.

Toevoeging van een Oekraïense kennis,
veel verkopers denken volgens hem dat zo’n bund naar onze beleving het gevoel van authenticiteit vergroot.
Dus ook marketing dus :joy:

12 likes

Haha goede tip! Misschien ga ik mijn kleine Seiko 5 wel op een bund zetten… :see_no_evil:

2 likes

Wel verdacht ja. Alleen een GM teller geeft zekerheid. Tot die tijd zeker niet open maken.

1 like

In Frankrijk kun je relatief makkelijk oude Russen scoren, Jan :wink:. Wellicht een gevolg van de nauwe banden van de Franse met de Sovjet communisten een halve eeuw geleden.

Hoe dan ook, een fijne vakantie!

4 likes

Dank je Charles.
Ik ben al allert op broquantes en markten. Ik kijk altijd even, vooral bij platte vitrine dozen. :wink:

2 likes

Ik wil jullie wijzen op deze Franse versie van Marktplaats. Zelf heb ik via deze site nog niks gekocht, maar even bladeren en ik zag horloges die ik nog nooit had gezien en ook niet duur. (misschien zit daar verband tussen)

Dus: leboncoin

https://www.leboncoin.fr/

3 likes

Eindelijk zomer.
:sun_with_face:

12 likes

:sunny:

:sunny:

17 likes

Zwemmen

17 likes

Vanmiddag begonnen met een Raketa.
Zwart chroom verwijderd, ik ben nu bezig met enkele koperlagen aan te brengen en daarna komt er een laag van zwart nikkel en als toplaag zwart chroom.
De kast wordt daarna opnieuw verchroomd.

Hier kun je het proces volgen

6 likes

Met de Scuba Dude kan je ook mee duiken Bill.
Beterschap en geniet ervan. :smiling_face:

2 likes

Vlinderslag?
:butterfly:
(In de hoop dat je echt in het water ligt :adhesive_bandage:)

1 like