Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Heb wel eens gelezen dat de hele space race kan worden beschouwd als “gewonnen” door de soviets alleen bleven de Amerikanen gewoon de “goalpost” verplaatsen.
Want eerst in de ruimte, eerste satelliet etc etc :joy:
Er is echt een hele lijst daarvan.
Wel grappige perspectief.

2 likes

3de dag zelfde kast maar toch een ander horloge :upside_down_face: :slightly_smiling_face:

Wellicht morgen op staal!

13 likes

De fluted bezel vind ik de leukste, de gladde meer voor een (wannabe) “dresser” zoals de pamfibia.

2 likes

Haha, ja de fluted vind ik ook het mooist staan, echter ben ik tot dit horloge met extra bezels door zoektocht op :slightly_smiling_face: “Pamphibia’s” :upside_down_face: wegens geen duikerbezel :slightly_smiling_face:, Voor mij hoeft het echter geen Pan te lijken en dus deze donkere wijzerplaat, die had ik ook nog niet echt.

Voor mij zeer zeker de gladde bezel.
Doet het horloge meteen een heel stuk technischer ogen. De fluted misstaat zeker niet, maar de gladde doet, noem het maar “volwassener” aan.

1 like

De fluted is inderdaad wat “speelser”, die kan op de rally en deze, de blanke kan weer enkel op deze.
Ze gaan beide op deze gewisseld worden. De duikersring blijft over!

1 like

Een van mijn vele Komandirskies. Ik heb altijd een zwak gehad voor horloges die je met de hand op moet winden. Alleen dat vereren van geweld ergert me soms een beetje. Russisch ten voeten uit.

15 likes

Met alle respect, maar er waren/zijn toch ook veel zonder tekening op de wijzerplaat?
:thinking: Ikzelf zou overstag kunnen gaan voor een Scuba Dude duiker, eventueel vintage a la: Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII - 475 van Charles2 en in het ergste geval een Poljot Kapitan. :woozy_face:

Door de bezel op foto 2 lijkt het horloge groffer , mijn mening ik zou zeggen fluted :thinking:

1 like

Dank!
Het wisselen van bezels gaat me goed af en ik vermoed dat de fluted er wel vaker op gaat zitten dan de blanke.

1 like

Eens op een band die ik echt nooit draag :grin:

12 likes

Band is wel leuk, maar het horloge is echt prachtig.
Die heb ik volgens mij in dit topic nog niet gezien.

Vreselijk, zo’n stugge lelijke perlon band op zo’n mooie dresser. Die verdient een mooie :crocodile: of :lizard:

1 like

Ik ben zeker geen linkse pacifist maar ik vind horloges met wapens erop echt helemaal niks.

2 likes

Waar ik vrijwilligerswerk doe loopt ook een Oekraïnse vrouw. Is in de twee jaar dat ze er is flink afgevallen van de stress. Haar man zit op de ambulance aan het front. Een Russisch horloge met een tank dragen doe ik niet als ik weet dat ze komt.

3 likes

Perlon is vrij scherp en hard materiaal, het kan het achterdeksel gaan beschadigen na een tijdje. Had ik ook bij mijn Omega Geneve in de tachtiger jaren toen ik nog niet beter wist. :wink:

Zonde van deze fraaie dresser. Heel mooie cijfers ook! :ok_hand:

2 likes

Geweldig, deze fluted bezel. Ga ik ook op mijn Rallye leggen. Geeft ook een heerlijke associatie met een autoband. Maakt het horloge helemaal af, ook al vanwege de strap.

5 likes

… en ook nooit meer dragen :face_with_raised_eyebrow:. Zoals Jan zei is perlon funest voor je horloge en ik ben het met Folkert eens, deze Poljot verdient zoveel beter.

6 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst

13 likes

Nou, dat lijkt me nou niet typisch Russisch, gezien de enorme hoeveelheid MilSpec horloges, militaire merken, de verering van Vietnam-Seiko’s, NATO straps, MN straps, namen als “combat sub”, “Avenger” en “Conquest”, bijna het hele oeuvre van Breitling etc etc. Verder wel met je eens, ik ben er ook niet van, van tanks op de wijzerplaat en zo.

4 likes