![]()
Ik mis op die foto nog wel de rakia, dat koop je daar in hergebruikte plastic 1 liter waterflessen op de markt, alcoholpercentage ergens boven de 400%…
![]()
Ik mis op die foto nog wel de rakia, dat koop je daar in hergebruikte plastic 1 liter waterflessen op de markt, alcoholpercentage ergens boven de 400%…
Raketa bandje is binnen:
Yip. Hetzelfde bedrijf. Solide software met de focus op privacy en veiligheid. Verder open source en niet op winst gericht. Dus sympathiek.
(Ik heb vorige week een vrij nieuwe Amphibia gereserveerd, nog even twee weekjes wachten voordat ie opgestuurd kan worden
spannend!)
Vostok bezels wisselen is makkelijker dan een bandenwissel, weet dan niet of dat met een seiko bezel mogelijk is.
Seiko bezel?
Wanneer ik bezels kocht waren ze passend voor bepaalde types Vostok kasten. Kan mij niet voorstellen dat een Seiko kast precies dezelfde maten heeft. In jouw geval moet de bezel passen op een 420 kast. Die kast heeft een wat kleinere buiten diameter. Dus met grote diameter bezels moet het gedeelte boven de kroon wat hoger zijn. Vandaar dat ze kast types noemen.
Hier een heel fraaie Am watches bezel. Maar Meranom had ook prima bezels, maar zoals overal, alle waar heeft zijn prijs.
(Misschien ze het Seiko noemen omdat die met dit model bekend zijn geworden? )
Met wisselend succes, maar dan maar weer wisselen. ![]()
Nee, gewone Seiko bezels passen niet. Het zijn Vostok bezels waar een Seiko insert in past.
O ja, zo zat het!
Er is/was een flink aantal kleine en grotere leveranciers die in die modding markt zitten.
Ik kijk net weer even bij Am watches, daar kunnen ze ook losse inserts bijleveren en lijm.
Ik hou het maar bij gewoon bij het wisselen van bezel.
Simpel en probleemloos.
Meestal dus.
Behalve bij deze cccp scuba.
Daar zat zo’n glad pseudo bezeltje op. Niet mijn smaak. Leek net een tonnetje die 420. Maar nooit een mesje tussen te krijgen he. Muurvast en zonder een naad. Dan maar gereedschap gemaakt.
Kwam er af zonder een krasje!
Klopt, de Murphy bezel is de bekendste en ook de beste. En duurste.
Geef mij maar gewoon de echte Russische bezels, het maakt ze juist zo uniek t.o.v. de vele andere horloges uit de rest van de wereld.
Dan zijn dit ook leuke voorbeelden.
Een echte rvs bezel, vergelijkbaar met de orginele vernikkelde er naast. Maar toch?
Nou ja, dat probleem heb ik niet meer. ![]()
Is dat geen originele Vostok stalen bezel dan? Want die zijn er ook.
Murphy maakt mooi spul en heeft leuke dingen gedaan voor de Vostok community.
Klopt, dezelfde als die van jouw zo te zien. Staal - messing laagje- chroom?
Gewoon standaard in ieder geval.
Dank!
Ik twijfelde al even over een “scuba dude” met ongeschreven bezel, nu heb ik er één gezien en ik vind hem mooi! Ter zijner tijd zal er wel een komen ![]()
Nee, die stalen bezel met lumepip, is dat niet een originele Vostok?
Rustig an heren, ik hou 'm gewoon lekker standaard hoor! Maar jullie ideeën en voorbeelden zijn wel leuk om over te lezen!
Die RVS bezel was te koop in de shop van Meranom als mooiere en duurdere optie. Dus niet orgineel gemonteerd, maar waarschijnlijk wel orgineel door Vostok gemaakt inderdaad.
(Meranom is een soort fabrieks winkel van Vostok. Gevestigd in dezelfde stad, Chistopol. Dit even voor de nieuwkomers in deze sector)
Speciaal voor jou Ricardo. Helaas heb ik die gladde bezel al verkocht, anders had je niet hoeven te zoeken. ![]()