Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

O ja, zo zat het!
Er is/was een flink aantal kleine en grotere leveranciers die in die modding markt zitten.
Ik kijk net weer even bij Am watches, daar kunnen ze ook losse inserts bijleveren en lijm.
Ik hou het maar bij gewoon bij het wisselen van bezel.

Simpel en probleemloos.

Meestal dus.

Behalve bij deze cccp scuba.
Daar zat zo’n glad pseudo bezeltje op. Niet mijn smaak. Leek net een tonnetje die 420. Maar nooit een mesje tussen te krijgen he. Muurvast en zonder een naad. Dan maar gereedschap gemaakt.
Kwam er af zonder een krasje!

Orgineel maar weer, vind ik vaak toch het mooiste, zeker bij vintage.

9 likes

Klopt, de Murphy bezel is de bekendste en ook de beste. En duurste.

2 likes

Geef mij maar gewoon de echte Russische bezels, het maakt ze juist zo uniek t.o.v. de vele andere horloges uit de rest van de wereld.

4 likes

Dan zijn dit ook leuke voorbeelden.

Een echte rvs bezel, vergelijkbaar met de orginele vernikkelde er naast. Maar toch?

Hier met de rvs met lume pip.

En hier weer de orginele. Ergens vond ik de orginele fraaier door de scherpe afwerking.
Maar de rvs versie is weer uit veel mooier materiaal, en met fraaie lume pip. :thinking:

Nou ja, dat probleem heb ik niet meer. :wink:

11 likes

Is dat geen originele Vostok stalen bezel dan? Want die zijn er ook.

Murphy maakt mooi spul en heeft leuke dingen gedaan voor de Vostok community.

7 likes

Klopt, dezelfde als die van jouw zo te zien. Staal - messing laagje- chroom?
Gewoon standaard in ieder geval.

1 like

Dank!
Ik twijfelde al even over een “scuba dude” met ongeschreven bezel, nu heb ik er één gezien en ik vind hem mooi! Ter zijner tijd zal er wel een komen :smiley:

7 likes

Nee, die stalen bezel met lumepip, is dat niet een originele Vostok?

3 likes

Rustig an heren, ik hou 'm gewoon lekker standaard hoor! Maar jullie ideeën en voorbeelden zijn wel leuk om over te lezen!

2 likes

Die RVS bezel was te koop in de shop van Meranom als mooiere en duurdere optie. Dus niet orgineel gemonteerd, maar waarschijnlijk wel orgineel door Vostok gemaakt inderdaad.

(Meranom is een soort fabrieks winkel van Vostok. Gevestigd in dezelfde stad, Chistopol. Dit even voor de nieuwkomers in deze sector)

Speciaal voor jou Ricardo. Helaas heb ik die gladde bezel al verkocht, anders had je niet hoeven te zoeken. :wink:

9 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst

13 likes

En orginele bezel:

Fijne Vostok vrijdag!
:sun_with_face:

13 likes

Fijne Vostok vrijdag (+5 uur tijdsverschil) :beach_umbrella:

13 likes

Thailand? Vietnam? :slightly_smiling_face:

Fijne Vostok vrijdag mensen!

13 likes

Fijne Boctok vrijdag mensen vanuit het altijd prachtige Noorwegen. Zijn een toertje aan het maken in Telemarken en mochten spontaan in de voortuin van een boerderij staan om te overnachten. Hou enorm van het Scandinavische allermansrecht.

15 likes

Helaas, vandaag koffie in de eigen tuin. Maar het is je gegund, Dirk. En Patrick, waar bivakkeer jij dan?

Tot mijn schande vandaag een horloge wat ik nooit draag. Ligt bandloos in zijn vakje.
Dus toch maar eens gepakt, een lekkere band uitgezocht en het koffieapparaat aangezet.
Sorry, het is wel een Dugena-band :smirk:

Hoe en waar dan ook, iedereen, althans hier in Nederland, een relatief koele en fijne Vostok-vrijdag gewenst!

15 likes

Prima band er bij hoor. :+1:
Dit horloge vraagt om een “stoere” band.

Hier ook in de tuin en niks mis mee. :grin:

2 likes

Mooie combinatie :+1:, voor mij geen tuinstoel maar deze

7 likes

12 likes

Ziet er ergonomisch prima uit Richard. Een keer fris in de lak zetten? :wink:
Werk ze en fijne dag nog!

090 op een camping, toen het nog niet zo warm was in de zomers.

8 likes