Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Mooie aanwinsten :+1:, veel draagplezier toegewenst en dat we ze hier vaak mogen bewonderen

10 likes

Hij ligt op de reset knop Co. Voorzichtig! :thinking:

Bedieningspaneel van sleepboot?

Mooi horloge!

1 like

Is idd aan boord Jan, het is een reset knop voor me radar en met het zonnetje op het moment staat die niet bij.

Danku.

1 like

Bij deze :smiling_face:

Het onderste horloge is een buitenbeentje in mijn collectie. Het horloge heeft de markering ‘ЗАКАЗ МО СССР’. Dit betekent dat het horloge in opdracht van het ministerie van Defensie is gemaakt en alleen mocht worden verkocht in Voentorg-winkels. Hier konden alleen mensen met een militaire pas terecht.
Dit model is in 1990 uitgebracht ter gelegenheid van het 45-jarig jubileum van de USSR-zeestrijdkrachten.

Het bovenste horloge is in 1985 uitgebracht ter gelegenheid van de 40-jarige herdenking van het einde van ‘de grote oorlog’, de overwinning op de Nazi’s. Het figuur is het Sowjet-monument in het Berlijnse Treptower-park. Een cynisch stukje machtsvertoon van de overwinnaar.
Een ironische bijkomstigheid is dan weer dat vier jaar later de Berlijnse muur neer ging…

8 likes

Hele mooie aanvulling van de collectie

1 like

Met in ieder geval een degelijk goed uurwerk in zich is het een mooie collectable. Zuinig op zijn Charles.

2 likes

Ik heb deze gekocht in Tsjechië op een veiling; het zat in een lot met een stuk of 5 andere horloges.

Vanmorgen deze gevonden bij de kringloop.

19 likes

Mijn raketa vernissage, wat gewoontjes tov de examplaren die ik deze post zie :grinning:

15 likes

Ik vind 'm mooi en rustgevend en hij heeft ook nog redelijk correcte wijzer lengtes, iets wat je zelden ziet bij Russische dressers.

5 likes

Sodeju. Wat een mooie vondst.
Jaloersmakend.

3 likes

Ik vind nooit zo iets. :wink:

Lijkt wel nieuwstaat! :+1:

3 likes

8 likes

Bij vragen etc.

10 likes

Dit is een rare, Polot Alarm kast, Poljot Alarm cal. 2612.1 uurwerk, twee kroontjes en je kunt hem dus als wekker zetten, maar een Vostok plaat en bezel…

Wie weet er meer?

8 likes

Ik denk dat iemand zelf flink aan het knutselen geweest is, die plaat is exact in de stijl van de Chinese namaak Vostoks, alleen hebben die 17 juwelen op de plaat staan ipv 18.

4 likes

Ja, dat drukwerk danst alle kanten op :grin:

2 likes

Daar zit het net te degelijk voor in elkaar!

1 like

Heb je meer foto’s? Zijkant, achterkant…?

2 likes