Ik heb de Vostok Cosmonaut besteld bij @BG1. Sowieso ben ik gek van alles wat met de ruimtevaart te maken heeft, dus deze mag niet ontbreken.
Goed bezig ![]()
Kan het achterdeksel er af?
Lastige Macx. Heb je geen historie er bij?
Sjt? Komt mij bekend voor ergens. ![]()
Die is ongelooflijk mooi zeg! Zeker voor een Rus. Ok, van correcte wijzer lengtes hebben ze geen kaas gegeten en dat is ook het enige dat mij altijd stoort bij Russische dressers. Bij een hoop duikers en chronografen is het een stuk beter afgemeten. Gaat mij vooral om de lengte verhouding tussen uren en minutenwijzer.
Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum. Wie kan me wat vertellen over deze Vostok!
Als ik Google lens gebruik op dit uurwerk kom ik al snel op een Mumbai Seiko 5 kopie tegen.
In eerste instantie lijkt het op een Raketa maar in werkelijkheid toch anders.
Welkom,
Je hebt een leuke neutrale Vostok Komandirskie in je bezit.
Dit zijn de instapmodellen van de Vostok fabriek voorzien van een 2414A handwinder.
Staan wel bekend om hun robuuste betrouwbaarheid.
Meer informatie kun je vinden op de site van de fabriekswinkel in Christapol www.meranom.com
Welkom bij de groep
Vooral vasthouden als je hem in handen krijgt
Is dit voor of nadat je hem gepolijst hebt?
Ziet er echt heel keurig uit
Hoi Bill, ik heb er niets aangedaan, is met 6 andere zo los in een plastic zakje, daarna in een envelop verzonden, en het mooie is: ze lopen alle zeven.
Ik heb eerst dit horloge aangepakt. Ik weet niet wat dit voor een laag is, dus even de laag eraf gehaald. Ik zag een goudkleurige bezel. Ik heb het daarna een metaalachtige kleur gegeven.
Wie weet welk merk dit is? ik denk wel dat het Russisch is, die andere zijn dat wel, Ik weet trouwens niet waar UMF vandaan komt.
En er heeft nog een horloge aan de deur geklopt. Ik had het pas rond de kerstdagen verwacht, maar het is vandaag aangekomen. Het betreft ZIM, een horloge dat ik op eBay heb gekocht. Ik was op zoek naar echt versleten kasten en kwam deze tegen. Het is verkocht voor onderdelen, dus het loopt niet, Ik moet het nog openmaken, dus ik ben zeer benieuwd wat erin zit en of het nog aan het lopen is te krijgen. Het is een zwaar klokkie. Ik ga het vandaag nog uit elkaar halen en morgen de kast behandelen en nieuw glas erin.
UMF = Ruhla uit (Oost-) Duitsland ![]()
SM wel eens eerder gezien, ik dacht Japans en waarschijnlijk Citizen.
Uit China kan ook nog.
Heb je een foto van het caliber?
Ik heb nog even twee vragen tussendoor:
-
Waarom hebben alle Vostok’s van die wiebelkronen?
-
Ik lees vaak dat Vostok’s “onverwoestbare” horloges zijn. Maar hier op het forum lees ik tegenstrijdige informatie dat de uurwerken helemaal niet zo geweldig zijn. Hoe moet ik dat rijmen?
Mep op de kroon heeft dus geen mogelijkheid tot directe impact op de stift of binnenwerk.
Oudere Vostoks zijn werkpaarden - simpel, onverfijnd, maar robuust en makkelijk te herstellen. Nieuwere zijn wisselvallig qua QC en durven kuren hebben. Kort samengevat.
Aha. Dat is duidelijk. Bedankt!
Hier ook weer een nieuwe Rus onderweg…nu nog bij de tussenpersoon in het buitenland. Ik ben nog niet zo van de duikers maar er zal er ongetwijfeld nog wel eentje volgen. Volgens de verkoper is het bandje NOS van echt slangenleer dat tijdens de Vietnamees - Russische vriendschap uit Vietnam werd geleverd. Die vriendschap bestaat nog steeds en het bandje zullen we t.z.t. inspecteren (-; dan ook even het plekje rond de 3 bekijken. Horloge loopt wel goed. Weer blij mee!