Mooi horloge! Bij binnenkomst moet je eens kijken wat voor uurwerk erin zit.
Mogelijk een 2809 chronometer, daarmee heb je wel een prachtig exemplaar in handen.
En alweer in de Vostok Rabbit Hole gevallen
.
Moet nodig in therapie. ![]()
Blauw was er al , nu de Black dial onderweg.
De uurwerken zijn nog steeds hetzelfde alleen de assemblage en kwaliteit controle is slecht, ze staan b.v. droog af fabriek. Als ze eenmaal door Dirk onderhanden zijn genomen zijn ze prima.
Jij hebt toch elk horloge in 2 kleuren?
Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk en veel draagplezier toegewenst natuurlijk
Wel van vele maar natuurlijk niet van alles ![]()
Foto van Netgrafik.
Zou wel een geluks treffer zijn! ![]()
Let op de prachtige fijnregeling van de balans!
Ja dat snap ik. Ook heel mooi!
Dank je Harpoen, en hier is het uurwerk dat daar in zit.

En morgen ga ik aan deze ZIM werken. De kast wordt behandeld en het uurwerk loopt niet dus dat probeer ik ook weer aan het tikken te krijgen.
Horlogevrienden,
tijd om een zonde te bekennen. Een zonde zijdelings gerelateerd aan onze russische horloges-tic.
Eén van mijn dierbaarste horloges is een Ruhla, welke op een gegeven moment écht niet meer te herstellen was. Bij gebrek aan een juist uurwerk heb ik de euvele moed gehad er een quartz-uurwerk in te laten zetten. Ondanks het schurende gevoel draag ik het horloge echter nog steeds met een warm gevoel.
Nu ben ik misschien een tweede zonde aan het begaan.
Vanochtend wilde ik de tuin in. Pakte één van mijn favoriete werkhorloges, maar had totaal géén zin in een metalen of leren band om de pols. En met zo’n gevoel pak ik een ander horloge of val ik terug op een (variant van een) MN-strap.
En dus pakte ik een sporthorlogeband met een vrolijke kleur. Dit ter compensatie van het bruin in de tuin en het grijs erboven.
En eerlijk gezegd,
'k vind de combinatie best wel leuk staan,
en ergens ook wel mooi.
Maar de purist in mij vindt de combinatie echt niet kunnen. Misschien zelfs wel een zonde. Dat zou dan mijn tweede zijn op horlogegebied.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Nou misschien is de eerste zonde nog wel groter dan de tweede. Tenslotte ziet niemand je in de tuin. ![]()
Wat wij ervan vinden doet er toch eigenlijk helemaal niet toe? Als jij met beide oplossingen happy bent dan is het goed.
Lekker doen waar je zelf zin in hebt
Een donor binnenwerk had misschien beter geweest. Ruhla kost niks, en zijn met de honderden te vinden. Maar dan is het nog altijd een “ander” uurwerk natuurlijk. Dus… tgohja. ![]()
Ik vind het gruwelijk lelijk en super grappig tegelijk. Dus waarom niet ![]()
Ja, dat is een Chinees caliber ZJL17Z uit de Jilin Watch Factory.
Dat caliber heb ik ook wel eens in een Poljot gezien ![]()
Het vervangen van het uurwerk voor een quartz variant, tsja…
En verder moet je lekker dragen wat je wil ![]()
Als jij het mooi vindt dat is het enige dat
relevant is. De rest in bij zaak. ![]()
Ik vindhet er echt niet uit zien.
Maar je 3e en meteen grootste zonde zou zijn, je daar iets van aantrekken
Al trek je het elastiek uit je onderbroek om daar een bandje van te maken,
Jouw horloge, Jouw zaak.
Ja hoor. Ben ook op zoek naar zo’n klassieke uitvoering. Alleen kan ik op geen enkele (Russische) meer een nieuwe vinden. Zal dus een kwestie worden van overname bij een liefhebber óf het wisselen van bezels tussen verscheidene horloges ![]()