Leuk horloge Sander,
ja bezels zijn heel eenvoudig te wisselen. Zolang je nog geen speciaal horloge “mesje” hebt, gewoon een bot schilmesje o.i.d. gebruiken.
Doe daar een dun stukje plastic folie omheen om krassen te voorkomen. Dan voorzichtig en met beleid een plekje met ruimte zoeken. Vervolgens rondom steeds iets verder drukken tot hij er af klikt.
Omgekeerd druk je hem rustig er op. Daarbij kijken hoe de veer in de groef ligt.
Je begint hem er iets schuin er op te drukken.
Als dat je grootste zonde is Charles zou ik me geen zorgen maken.
Er zijn ook mensen die met de auto over een Vostok rijden om die te testen.
En ja mag ook, en vermakelijk ook nog.
Die oranje band moest ik aan wennen.
Met name de forse breedte van de band met in verhouding tot 18 mm lugs, grote verbindings schakels. Maar heeft ook wel iets bij zo’n “tool” watch.
Kleur combinatie blauw/oranje prima.
Dat experiment met het quartz uurwerk, knap gedaan. Dat is ook een deel van deze hobby toch?
… al de hele dag heb ik een vaag gevoel van herkenning
Even naar boven gelopen en wat lades open getrokken. Deze twee voorbeelden zijn absoluut niet gelijk aan mijn ‘creatie’, maar ergens ademen ze dezelfde sfeer. Toch?
Van oranje naar het rood, wit, zwart van een Raketa-quartz. Zojuist uitgepakt, nadat Bas, @BG1, het bomproof verpakt verzonden had.
Een leuke en frisse aanvulling op de collectie. Vooral de cijfers kunnen mij zeer bekoren.
In tegenstelling tot de eerste vind ik dit geen zonde. Leuke kleuren combinatie maar de wijze van montage aan het horloge vind ik echt verschrikkelijk lelijk. Het is gewoon een 22mm band aan een 18mm horloge.
Dank je wel. Zal ik zeker doen maar moet nog wel even geduld hebben. Ik houd je op de hoogte! Ik zal eens googelen naar zo’n chronometer. Moet bekennen dat ik daar nog niet op de hoogte van ben…
ZIM vandaag opgeknapt. Ik heb het verleden erin laten zitten om de ziel te bewaren, enkel nieuwe lagen koper en nikkel erop gezet, daarna een chroomlaag. Het heeft een mooie metaalachtige kleur die precies bij ZIM past, althans dat vind ik.
De Poljot Sturmanskie modellen hebben ook zo’n ring. Voordeel van de ring zou zijn dat het deksel vlak aangedrukt wordt op een brede pakking ring, wat de waterdichtheid bevorderd.
En bij de Amphibia’s met extra hulp van de hogere waterdruk op grotere diepte.