De kast is uit het chroombad, nu ga ik het drogen en zachtjes opwrijven.
Glas ook even polijsten en alles weer in elkaar zetten en morgen lichtjes over de polijstborstels.
Morgen heb ik een heel leuk horloge, een ZIM.
Ik heb het speciaal uitgekozen op eBay voor de versleten kast en ook dat het niet loopt; is altijd leuk als het dan meevalt. We moeten nog even afwachten. Als de balansveer in orde is, en dat is bij dit uurwerk het geval, kan een servicebeurt al voldoende zijn om het weer nieuw leven in te blazen.
Dus dat wordt een heel klusje.
We zullen zien wat het gaat worden.
Het is inmiddels al nummer twaalf.
Dank u, ik ben zelf ook wel tevreden, was een simpel jobje vandaag. Ik heb niet geprobeerd om er krassen uit te halen, maar mijn bedoeling was om het authentiek te houden met een nieuwe chroomlaag.
Alle beschadigingen die zijn opgelopen in zijn lange leven erin laten zitten, dat vind ik het mooist en vintage.
Ik ben nog niet klaar, over een paar dagen nog even lichtelijk over de polijstborstels, dan komen de krassen er nog beter uit en het geeft wat meer glans die hij nu eindelijk terugkrijgt.
Goed voor elkaar, mooi kastje met afzuiging, fantastisch, en een paar blokken erbij, kun je wel een tijdje mee vooruit, ga je echt veel plezier van hebben.
Ik heb het altijd hele mooie binnenwerken gevonden, die 2602s, prachtige golvende lijnen van de bruggen. Gebaseerd op de Franse LIP R26. De jouwe is een hele oude denk ik, nog van de 1МЧЗ fabriek (1ste Moskou), vanaf midden de jaren 50 kwam de 2602 hoofdzakelijk uit de ЗИМ (Maslennikov) fabriek als ik het me goed herinner.
Ik ben het met je eens, mooie lijnen.
Het uurwerk ziet er erg schoon uit, maar is al jaren verwaarloosd en heeft misschien ooit een paar servicebeurten gehad. De schroefjes van het keyless-gedeelte zaten muurvast, de veerton is kurkdroog en de veer heeft tegen de deksel geschuurd.
Ik hoop dat we er weer nieuw leven in kunnen krijgen, dat zou mooi zijn.
Wel oppassen met de veer terug plaatsen. Deze hebben een T-haak die precies in een slot moet vallen. Ook het deksel kan maar op 1 manier op de veerton.