In tegenstelling tot de eerste vind ik dit geen zonde. Leuke kleuren combinatie maar de wijze van montage aan het horloge vind ik echt verschrikkelijk lelijk. Het is gewoon een 22mm band aan een 18mm horloge.
Dank je wel. Zal ik zeker doen maar moet nog wel even geduld hebben. Ik houd je op de hoogte! Ik zal eens googelen naar zo’n chronometer. Moet bekennen dat ik daar nog niet op de hoogte van ben…
ZIM vandaag opgeknapt. Ik heb het verleden erin laten zitten om de ziel te bewaren, enkel nieuwe lagen koper en nikkel erop gezet, daarna een chroomlaag. Het heeft een mooie metaalachtige kleur die precies bij ZIM past, althans dat vind ik.
De Poljot Sturmanskie modellen hebben ook zo’n ring. Voordeel van de ring zou zijn dat het deksel vlak aangedrukt wordt op een brede pakking ring, wat de waterdichtheid bevorderd.
En bij de Amphibia’s met extra hulp van de hogere waterdruk op grotere diepte.
Ik had denk ik zelf een ander uurwerk gezocht, maar heb niet het idee dat je historisch uniek uurwerk erfgoed hebt vernield, dus ik zou zeggen, whatever works!
Dit zit toch ook in de Pobeda’s? Mijn ervaring is wel dat die jaren vijftig uurwerken vaak zo erg versleten zijn, heel veel speling overal en zo, dat er niet veel meer mee te beginnen is. Benieuwd hoe het jou vergaat.
Klopt. Wat er me doet aan denken, ik heb nog een prachtige Pobeda met 2602 liggen die ik eens moet verkopen want hoogstens een keer of drie gedragen sinds ontvangst.