Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

ZIM heeft een uurwerk met kaliber 2602

De demontagefoto’s kun je hier bekijken.
Morgen gaan de onderdelen in de Elma

4 likes

Ik had denk ik zelf een ander uurwerk gezocht, maar heb niet het idee dat je historisch uniek uurwerk erfgoed hebt vernield, dus ik zou zeggen, whatever works!

1 like

Dit zit toch ook in de Pobeda’s? Mijn ervaring is wel dat die jaren vijftig uurwerken vaak zo erg versleten zijn, heel veel speling overal en zo, dat er niet veel meer mee te beginnen is. Benieuwd hoe het jou vergaat.

2 likes

Klopt. Wat er me doet aan denken, ik heb nog een prachtige Pobeda met 2602 liggen die ik eens moet verkopen want hoogstens een keer of drie gedragen sinds ontvangst. :thinking:

4 likes

Dat bedoel ik dus. :wink:

2 likes

Van deze kan ik nou ook nirt echt genoeg krijgen.

12 likes

Een hele mooie Eddie :+1:, ik draag vandaag deze.

9 likes

En ik deze.
Goedemorgen allemaal. :sun_with_face:

12 likes

Nu ook in het bezit van een pobeda, naast het bandje afkomstig van @Dutchspur .
Hier ook mijn dank voor hem.

13 likes

Mooie aanwinsten Richard!
Die band is ook nog helemaal strak en krasvrij zo te zien. :ok_hand:

2 likes

Klopt, heel erg blij mee. Zaterdag komt hij aan het horloge.

2 likes

Blijf dat soort foto’s posten. Ik ben er gek op! Dat horloge is mooi geworden zeg. :+1:

1 like

Ik ben blij dat @Macx helemaal los kan gaan met zijn verslagen en foto’s in het “Wat ligt er op mijn werkbank” topic. Ook fijn dat hij hier een verwijzing post, zo weet iedereen ervan maar blijft dit topic overzichtelijk.

4 likes

Samen met die ene duiker met witte wijzerplaat, een Slava als ik me goed herinner. Ik vind het je 2 tofste duikers.

3 likes

Van blikken rammelband:

Naar beads of rice:

14 likes

Gelijk weer een ander aanzicht

1 like

Beter, als je het mij vraagt. Was een goede tip van Folkert @fdpg1963. Jij hebt deze band toch ook?

1 like

Ik had hem, een van mijn zoons draagt hem nu

1 like

De mijne komen nog niet verder dan een plastic Casio’tje en klokkijken is soms al een uitdaging :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Staat 'm goed! Ik heb 2 van deze BoR in de kast liggen… draag ze meestal bij “korte mouwen” weer, op dit moment meest leer, de Hirsch Modena.

2 likes