Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Dankzij Dirk, @DirkT, heeft mijn ‘Steve Zissou’ eindelijk een juiste bezel. Nu weet eigenlijk niemand meer dat ik zo’n eerbetoon, of stukje merchandise, draag.

13 likes

Uit Slowakije. Ben niet echt fan van de band denk ik. Maar het horloge zelf is puntgaaf :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

13 likes

Dank je wel Folkert.
Dat maakt meteen duidelijk dat je geen miljonair hoeft te zijn om volop van de horloge-hobby te kunnen genieten.
Maar daar waren we in dit draadje al wel langer achter.

1 like

Band staat zeker niet verkeerd.
Hartstikke leuk horloge zo.

2 likes

Hier sluit ik mij bij aan, begint een grote familie te worden

1 like

Een kennis van me is miljonair. Heeft allerlei exclusieve Rolexen met prachtige backstories. Maar hij draagt overwegend Casio, Seiko. Want daar geniet ie net zo van.

1 like

Doet mij direct aan een bepaalde Rolex denken. :wink:

1 like

Bernhard

1 like

Haha, nee, die niet :smiley:

2 likes

De kasten van de Vostok’s, zijn die gemaakt van messing? Ze hebben een wat blauwige gloed, en de caseback heeft een andere tint (RVS?)

1 like

De basis Kommandirsky modellen hebben een verchroomde messing kast. De Amfibia heeft doorgaans een stalen kast met een verchroomde bezel, al is dat voor modernere exemplaren zeker niet meer altijd zo.

3 likes

Dat vind ik dan wel knullig. De hele wereld gebruikt RVS voor de horloges, en de Russen doen het met verchroomd messing. Is daar nog een reden voor, behalve prijs?

1 like

De basis Komandirskie modellen zijn niet zonder reden zo goedkoop. En dus met goedkopere specificaties. Vaak met decoratieve wijzerplaten. En meer voor dagelijks mee naar het werk.

De Amphibia lijn betreft de sereuze duikers. Rvs kast en minimaal 200m waterdichtheid. Beide lijnen met eigen Vostok uurwerken.
De Komandirskie’s zijn wat vaker handwinders terwijl de Amphibia’s meestal automaten zijn. Heel knap gedaan voor die absolute bodemprijzen. Af fabriek dan. De verzamelaars prijzen mag je niet rekenen natuurlijk. :blush:

3 likes

Dat zal het zijn. Ik moet uitgaan van hoeveel ze destijds kostten, niet de huidige prijzen :sweat_smile:

3 likes

Klopt. In recent verleden, ca 2014, verkocht Meranom de Komandirskie’s voor ca 40 a 50 euro!
Amphibia’s 70 90 euro. zoiets.

3 likes

Heb je geen Rolex voor nodig :wink: alhoewel zo’n vintage Air King natuurlijk stiekem best heel mooi is :stuck_out_tongue_winking_eye: net als mijn…

Ik vind 'm wel mooi…

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik in zo’n geval de meeste tijd gewoon een Rolex zou dragen.

Oh ja dat topic dat ik (in overleg met TS) naar Off-Topic verplaatst heb :grin:

3 likes

Wel goede discussie daar. :wink:

3 likes

Ik zit wel te denken om het horloge retour te doen, als dat mogelijk is. Ik vind het horloge van @BG1 vele malen mooier, en ik heb voor deze Komandirskie eigenlijk teveel betaald (170). Dus we gaan het zien.

3 likes

En ik heb bevestiging. Het horloge gaat terug. Vind het toch geen je-van-het horloge.

3 likes

Cool. Echte kenners zouden hem wel spotten… Nadat ik jaren geleden de film had gezien heb ik er altijd al eentje willen hebben.

4 likes