Ik had al een look a like rubber ribbel band zoals in de Zissou film. Alleen de Vostok nog. Maar de band brak. Verouderde kunststof denk ik. Toen strandde het project, om in zeevaart termen te blijven.
Bedenk mij ineens dat ik buiten de standaard nog een paar speciaaltjes heb liggen die er goed bij zou passen. PB mij gerust als je interesse hebt in een marriage Steve Zissou.
Ook in het oosten lijkt er een revival te zijn ten aanzien van deze (cult-)film. Er zijn tenminste weer Zissou-uitvoeringen beschikbaar bij Vostok-watches24.com. Eén uitvoering is opgeleukt met een naam-gegraveerde bezel. De andere heeft een niet originele bezel. Net zoals de losse bezel niet origineel is. Maar de 526-uitvoering klopt, behalve natuurlijk de band, wel.
Dirk, voor jou is er speciaal een remake van het deksel beschikbaar; dat wil zeggen, van het eerbetoon-horloge.
Zelf ontvang ik nog steeds, redelijk snel, spullen via de Deutsche Post en betaal regulier met mijn PayPal-account.
Wooow, da’s inderdaad een eerste klas schoonheid.
Mooi, dat ik niet de enige ben die zo ongeveer in het hogere segment begonnen is en na jaren zeker net zo veel plezier haalt uit een stelletje (in vergelijking) spotgoedkope Russen.
Zelf zou ik voor iets meer kleur in de band of contrast met de wijzerplaat gaan. Of anders toch een stoere bracelet.
Hoe dan ook een mooie aankoop! (Je was me net voor )
Zo’n kgb zag ik, in prachtige staat, maar zonder bezel, liggen op een curioza markt in Wenen.
140 euro meneer. Ik probeerde de wegloop truk maar er ging niks vanaf.
Dus niet gedaan, was wel een leuk souvenir geweest.