Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Idem. Ben op you tube gaan kijken. Vroeger met bewondering naar de documentaires van Jacques Cousteau gekeken.

Ik had al een look a like rubber ribbel band zoals in de Zissou film. Alleen de Vostok nog. Maar de band brak. Verouderde kunststof denk ik. Toen strandde het project, om in zeevaart termen te blijven. :grin:
:anchor:

5 likes

Ja alleen jammer dat die specifieke kastdeksel lastig los is te vinden. Rest heb ik wel liggen.

7 likes

Ah, jammer, die was pre-oorlog nog goed te krijgen. Maar die zie je niet als je het draagt. Ga je er al eentje samenstellen?

Ik bedenk me nu net dat mijn avatar waarschijnlijk al duidelijk genoeg was ivm Zissou. :grinning:

4 likes

Bedenk mij ineens dat ik buiten de standaard nog een paar speciaaltjes heb liggen die er goed bij zou passen. PB mij gerust als je interesse hebt in een marriage Steve Zissou.

6 likes

Ook in het oosten lijkt er een revival te zijn ten aanzien van deze (cult-)film. Er zijn tenminste weer Zissou-uitvoeringen beschikbaar bij Vostok-watches24.com. Eén uitvoering is opgeleukt met een naam-gegraveerde bezel. De andere heeft een niet originele bezel. Net zoals de losse bezel niet origineel is. Maar de 526-uitvoering klopt, behalve natuurlijk de band, wel.

Dirk, voor jou is er speciaal een remake van het deksel beschikbaar; dat wil zeggen, van het eerbetoon-horloge.

Zelf ontvang ik nog steeds, redelijk snel, spullen via de Deutsche Post en betaal regulier met mijn PayPal-account.

5 likes

Wooow, da’s inderdaad een eerste klas schoonheid.
Mooi, dat ik niet de enige ben die zo ongeveer in het hogere segment begonnen is en na jaren zeker net zo veel plezier haalt uit een stelletje (in vergelijking) spotgoedkope Russen. :+1:

2 likes

Dank je wel Charles. Goed dat jij af en toe de suppliers in de gaten houdt.

1 like

Graag gedaan, Dirk. Eén van de voordelen van het pensionado zijn :smile:

4 likes

Ik vind deze combinatie ook wel geinig.

8 likes

:+1:

2 likes

Of dit. Perlon van de Seiko Skyliner.

5 likes

De eerste. :thinking:
:wink:

2 likes

Staat goed…

Meh, perlon is nylon, oncomfortabel en het schuurt de achterkant.

Heb 'm weer op de nato. Ben er nog niet uit :smiley:

Zelf zou ik voor iets meer kleur in de band of contrast met de wijzerplaat gaan. Of anders toch een stoere bracelet.
Hoe dan ook een mooie aankoop! (Je was me net voor :woozy_face:)

3 likes

Als het horloge me ooit een keer begint te vervelen, dan zal ik aan je denken :wink:

2 likes

:star_struck: :+1: :partying_face: :pray:

Zo’n kgb zag ik, in prachtige staat, maar zonder bezel, liggen op een curioza markt in Wenen.
140 euro meneer. Ik probeerde de wegloop truk maar er ging niks vanaf.
Dus niet gedaan, was wel een leuk souvenir geweest. :slightly_smiling_face:

5 likes

Rode Nato is gaaf. Ik denk dat ik zoiets bestel

@BG1 mag ik vragen waar je deze rode nato vandaan hebt? Zat om de blauwe Komandirskie die je me eerder hebt opgestuurd.

7 likes

ZIM is klaar, het loopt en dit is het eindresultaat.

11 likes