De eerste hechtlaag zit erop. De eerste laag moet op een lage ampère gebeuren; ik heb hier 0.08 A gebruikt. De dompeltijd is heel kort, ongeveer 1 minuut.
De beater van mijn collega’s overleden vader werkt weer. Bandje en gesp weer toonbaar. Nu nog het glaasje verder polijsten. Al hoeft dat van hem niet. Hij is nu al blij.
Zo was het:
Zonder mijn ultrasoon te gebruiken. Zo blijven er nog wat “sporen” zichtbaar.
Dat goudkleurige komt door de muur reflectie en witbalans met zoom. Is gewoon metaalkleurig. Ik kan niet toveren. ![]()
Ik dacht al haha.
Derde laag zit erop, koper vult ook bar weinig. Het heeft weinig zin om verder te gaan met koper. Ik ga nu of stoppen of naar het nikkelbad, daar moet ik nog even over nadenken.
Dank je Ruud.
Na een pauze en een hapje ben ik doorgegaan om de nikkellaag aan te brengen.
Ik ben nu wel tevreden en zie uit naar morgen voor een chroomlaag, Ben benieuwd hoe het er dan uit komt te zien.
Ik heb deze kast 40 min gedompeld in het nikkelbad op 0.10 AMP 01.4 V
Na het voorzichtig opschuren met 5000 korrel kwam een mooie nikkelaag tevoorschijn.
Goed bezig, dit gaat absoluut de goede kant op ![]()
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dank je, Michael.
Maar met plating krijg je toch nooit de krasjes opgevuld? Zal overal een even dikke laag aan toevoegen. Voor zover ik weet heb je als opties laser welding (met zelfde basismateriaal) of volledig gladschuren.
Ik kwam nog wel dit tegen, pen plating, waarbij je specifieke delen een laagje geeft. Zou dat nog een oplossing zijn? Voorbeeld:
Sommige metalen hechten beter in krassen dan andere, schijnt. Maar ik denk dat het idee eerder is van een laag over een bekrast oppervlak te leggen, en dan terug te polijsten - waarbij de afzetting in de krassen dus niet geraakt wordt en die dus ondieper worden. Al is dat ook maar het theoretische idee want nog niet succesvol gedaan. ![]()
Eindresultaat Marimar.
Vandaag nog twee nikkel lagen erbij gezet.
Zojuist klaar met verchromen.
Ik heb geen internet op mijn pc, dus doe het nu met de telefoon. Ben overgestapt naar Odido, morgen komt de monteur. Hij heeft vandaag het modem aangesloten, ergens zit er een storing, dus morgen is het opgelost.
Hier wat fotos van Marimar
Ik hoop een wisselrad ![]()
Heel mooi resultaat hoor! Ik zie dat je nieuwe kennis op aan het doen bent, vet. ![]()
![]()
![]()
Internetverbinding is weer oké,
Voor ik ga chroomstrippen, draag ik een masker.
Vandaag een electrodehandle binnengekregen
Dus nu bezig met strippen. Ook Junghans is zwaar beschadigd door diepe krassen.
Eerste koperlaag zit erop.
Twee lagen aangebracht, elke ronde zo rond de tien minuten.
Goed ontvetten en nu gaan we
de eerste nikkellaag aanbrengen.