Gewoon echt leuk. Heb wel eens naar een Vulcain Cricket gekeken, maar die zit zo rond de 3500-4000 in mooie staat. Dan is dit gewoon leuk om te hebben.
Ik kom al ruim 32 jaar in Polen maar nog nooit iets van islamitische cultuur waargenomen ![]()
… zou ook zomaar eens kunnen. Hoewel je dan wel weer een jaartal zou verwachten ![]()
Maar in alle scenario’s blijft het duidelijk religieuze element prikkelen. Want in de jaren '80 was religie, en zeker de islam en een afbeelding van de Kaäba in Mekka, nog zeker geen gemeengoed.
'k Blijf zoeken, wordt dus vervolgd.
Geweldig! ![]()
Folkert, je moet ook iets zakken op de kaart…
Voor Polen hebben we weer andere afbeeldingen ![]()
Krekels.
Geeft mij een Frankrijk campinggevoel. ![]()
Zelf gebakken oliebollen! Lekker!
Wel in de schuur of bijkeuken toch? Mijn schoonvader ging altijd naar de tuinschuur en dan voor de hele familie.
Wij spekken tegenwoordig gewoon de plaatselijke bakker. ![]()
Veel plezier van de fraaie Vostok.
Prachtige wijzerplaat! Is dat groen ook een typische halve maan figuratief. ![]()
Ja, en religie was ook zo goed als verboden in de Sovjet Unie.
Yip, in de schuur. Vandaag goed te doen, maar in sommige jaren bevroor soms de olie bijna ![]()
Toeval of niet, maar heldergroen is inderdaad een kleur met betekenis binnen de islam. Het staat voor ‘Djannah’ (paradijs) en dat staat voor leven, natuur, voorspoed en vrede. Ook wordt het geassocieerd met rentmeesterschap over de aarde.
Oh, een voornemen voor mij in 2026: Leren dat niet alles perfect is. Dat er aan elk horloge van 40 jaar oud wel iets mankeerd. En dat ik daar mee moet leren leven ![]()
Mooi toch? ![]()
Absoluut. Ben niet gelovig, maar in alle religies zit wel wat moois. (Zolang de kerken er maar vanaf blijven… is mijn bescheiden, zeer generaliserende privé-mening.)
Beste HF’ers,
voor iedereen wens ik een fijne en feestelijke wisseling! Ik ga ervan uit jullie allemaal vrijdag weer te zien met een mooie Vostok om de pols.
Een in alle opzichten goed 2026 voor jullie en degenen die jullie dierbaar zijn!
Daar sluit ik mij graag bij aan, allemaal voorzichtig met vuurwerk .
Laatste avond 2025, veel plezier iedereen hier. Wees voorzichtig want wil jullie allemaal in 2026 in goede gezondheid terugzien.
Бабушка на площади Ленина в Новосибриске (met haar toestemming).
Dat is dan minimaal zeer discutabel.
Maarrr, als jij denkt dat het mooier is, gewoon doen.
Nouja, de bezel hoort niet bij het horloge. Met bezel is het horloge bijna niet op te winden ![]()
Dan is het zonder bezel handiger.
Dat is iets anders dan mooier.
Crocs zijn ook gemakkelijker aandoen dan veterschoenen, maar of ze dat ook mooier maakt?
![]()
Niet discutabel. Crocs zijn spuuglelijk ![]()
![]()
![]()