Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Liep het horloge ook? Letterlijk een tank! :smiley:

2 likes

Niet ieder type Komanderskie is waterdicht.

3 likes

Ach 3 cm waterdruk. :thinking:
Maar ja, hangt van rubber afdichtingen af he. Zijn die niet verdroogd, dan geen probleem denk ik.

Prachtige stunt voor die Fotochallenge. :+1:
Weer eens wat anders dan die luxe paardjes in een paar milimeter rijp. :grin:

Doet me ook denken aan een dame hier, die reed over een Amphibia heen met een BMW X5. Dat horloge was ook nog heel, op een losse wijzer na meen ik.

2 likes

Ik zou het er niet op wagen. Echt onder water kan alleen met komanderskie’s in een 200M kast. Daar zitten ook de dikke Amphibia pakkingen in. Een gewone Komanderskie heeft een veel dunnere en smallere pakking. Boctok zelf zegt ook spatwaterdicht 3 ATM.

2 likes

Ik ook niet maar ben een watje en heel voorzichtig aangelegd.

0b3d7a9a-8897-4818-a208-fefd41b9bd6c

1 minuut. :wink:

Veel spannender werd het niet.

7 likes

Dat hoeft met een Amphibia dan weer niet. Die kun je invriezen en daarna koken, niets aan de hand :+1:

2 likes

Ik vind die russische springbars juist geweldig! Superstevig, degelijkste die ik ken!
Als iemand ze nog betaalbaar weer te vinden?
Graag!

Vandaag weer eens mijn Poljot Sturmanskie 31659 om, leuke kleurtjes, rvs kast en een fixed internal bezel, binnenin cal. 31659 een cal. 3133 met hacking functie.
Hèt diensthorloge voor de piloot van de rode luchtmacht!

13 likes

Kun je zeker stellen! Meranom heeft nog 20, 22 en 24 mm. lengte. (Vaak hebben we juist 18 mm nodig.) Maar ja de levering?

Hier onder, ook een jou bekende zaak Bas. :grin:

Die in Utrecht zijn ook niet zo duur zie ik. En met zo’n “grip groefje”. Makkelijk bij losmaken. Lijken wel wat dunner maar zullen ook wel sterk zijn toch?.

1 like

Duh. :sunglasses:

Ik heb er nog nooit een gezien die niet waterdicht was. Niet noodzakelijk goed genoeg om diep mee te gaan, maar zwemmen? Tuurlijk. :man_shrugging:

Dat inderdaad. Tegen dat je effectief zo’n Amfibia kast en pakkingen nodig hebt, zit je op diepzeeduikniveau. En ik controleer die pakkingen in de mijne wel bij tijd en stond eens. :smile:

2 likes

Absoluut.
Voor gebruik met een Nato zijn ze fantastisch.
Ik zou ze alleen niet in een stalen band steken.
Das toch vragen om problemen.

4 likes

Goedemorgen allemaal,

15 likes

Ik zondig vandaag. Acryl glas is niet top als je met ruw werk bezig bent. Daarom een Seiko Speedtimer om met saffier glas :sweat_smile:

4 likes

Eindelijk een originele Vostok bracelet… Valt het me tog een beetje tegen :unamused:.

Draagt wel lekker, zo als volgens mij Jan & Folkert al beweerde. Al vind ik hem niet echt mooi iets te veel Bling.

Was er niet eens iemand die de band mat had gemaakt kan het zo gauw niet terug vinden.

10 likes

Ja, zelfs een paar wel verwacht ik Co. Persoonlijk zou ik dan beginnen met heel fijn waterproof schuurpapier. In een richting strijken denk ik. :thinking:

Ik vind dat bling bling ook wel leuk. Past wel bij die Russische look.
En bedenk, na paar weken dragen in de sleepvaart worden ze vanzelf doorleefder. En wat doffer met fijne krasjes.

11 likes

Nee, ik heb hem gisteren in originele, schier ongedragen, staat verkocht.

Ik moet toch eens leren om een half uurtje te wachten met reageren nadat Jan een post geplaatst heeft.

4 likes

??

Ik zeg Co, heb het niet tegen jou. :hushed:

Ha ha vlug gecorrigeerd. Dank Piet. :wink:

4 likes

Echt hè, de afwasbak :grin: Duik nou eens de Noordzee in :joy:

Super! Heel mooi!
Draagt inderdaad lekker.

3 likes

Oow een paar zelfs, misschien doen die mensen nog op al denk ik dat jou tip de manier is om dit te realiseren.

Maar zal het nog even wat aanzien misschien wen ik er wel wat aan.

Danku, ja draagt super dat wel ik hou stiekem wel van de “rammelbanden” charme.

2 likes

Komt goed Co, in het begin blinken ze je tegemoet.

Maar gewoon even aan het werk zetten. Goed voor iedereen!
:grin:

9 likes

Probeer maar eens met de groene kant van een gewoon simpel schuursponsje.
Doet echt wonderen Co.

5 likes