Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Vanmiddag voor het eerst om

De kroon is wel een aparte ervaring :joy:

16 likes

Leuk, die rubberen band. Lijkt ook goed te passen!

2 likes

Wibbel de wibbel is even wennen.

2 likes

Als je het echt mooi wilt doen: mask de binnenste rijen met van dat kapton tape en dan de buitenste rijen brushen met een Scotch Brite oid, in één richting strijken. Het contrast tussen brushed en gepolijst haalt die hele band omhoog.

2 likes

Scotch Brite, topspul. Kun je banden heel mooi egaal dof mee maken.

1 like

Goeie tip!

Snap je bedoeling, weet niet precies hoe zoon band heet maar volgens mij heeft de Tissot Gentelman ook zo iets is. Dat is eerlijk gezegd ook niet echt mijn smaak maar wederom bedankt voor de tip. Maar heb hier Scotch Brite bij de hand zowel als een schuursponsje dus kijk even of ik het op korte termijn ga doen of nog even aan voel met de bling :star2:.

Dit bedoel ik. (Sorry voor de zwitsere spam plaatje gestolen van het web)

6 likes

Bij mijn Sturmanskie band zijn de blokken van 2de,middelste en 2de rij van de andere kant gebrushed, misschien is dat meer naar smaak.

10 likes

Het valt mij op dat de meeste originele Vostok banden rammelbanden zijn simpelweg omdat er veel speling tussen alle schakels zit. Maar juist daardoor plooien de schakels zich mooi naar de vorm van je pols en draagt ie comfortabel. Dat is tenminste mijn gevoel…

Deze semi rammelband met vlinder sluiting (ja ja, dat kunnen de Russen best goed maken) draagt ook erg comfortabel.

De vlinder sluiting sluit mooi.

Hoezo speling…

8 likes

Vlindersluiting is erg mooi, maar dan heb je wel minder micro adjustment.

1 like

Bij Vostok helemaal geen aanpassingen mogelijk. Bij mijn Bulova band heb ik 2 stuks 2/3e schakels om wat te variëren in lengte maar het is altijd minder dan een gewone sluiting. Het zit wel mooi plat op je pols en het ziet er mooi uit.

3 likes

Bij dat nieuwere model zijn er een paar schakels die er zo uit kunnen. Staat ook een pijltje bij op de onderzijde.

Bij de clasp sluiting zie je een aantal gaatjes waar de lengte ook nog met redelijk kleine stappen kunt verstellen.

Het oude model is wat primitiever. Wil ook wat eerder haren trekken.
De clasp sluiting is in principe hetzelfde af te stellen, maar schakels er tussen uit moet met buigtang en slijptol.
Toch lol mee gehad. :rofl:

11 likes

Goedemorgen vrienden.
Vandaag een van de NK,s, de nieuwe kleintjes.

15 likes

Fijne Vostok vrijdag!

16 likes

Fijne Vostok Vrijdag allemaal!

15 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst.

Met bling band

14 likes

Mooie Vostok vrijdag mensen!

Met hand gemaakte band.

15 likes

Goedemorgen op deze mooie Boctok vrijdag, oranje op leer.

16 likes

Fijne Vostok vrijdag en om in de banden sfeer te blijven hier op rubber.

16 likes

Mag ik eindelijk eens meedoen aan Vostok vrijdag :grin:

16 likes

Heftige combinatie, Dirk! Maar het staat wel :ok_hand:

2 likes