Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Ik heb hier nog ergens zo’n kast liggen, ik zal er eens mee aan de gang gaan om te zien of het überhaupt kán wat ik zeg, of het materiaal zich er wel voor leent. Leuk experiment!

3 likes

Ik raak ook geleidelijk enthousiast, laat maar zien, leuk.

Dat zal het waarschijnlijk morgen ook nog gladder maken.

3 likes

Het doel was niet perfectie of een fabrieksnieuwe look, maar om het horloge een tweede leven te geven met respect voor zijn leeftijd en karakter.
Voor mij draaien projecten als deze om leren, experimenteren en iets van de ondergang redden.

7 likes

Als ik ergens aan begin, zoals deze Zim, dan ga ik wel door tot het klaar is. In dit geval ging het vlotjes en na enkele uurtjes was het al zover klaar. Morgen nog lichtelijk oppoetsen en dan maak ik nog wat buitenfoto’s. Die vind ik toch altijd mooier dan bij kunstlicht. Dus ik ben erg benieuwd hoe de Zim er morgen op komt te staan.

6 likes

Leuk dat je er ook eentje hebt! Mooi zijn ze hè, echt wel een eigen ontwerp. Begreep deze dagen niet waarom ik hem zo lang niet gedragen had.

Bij mij staat hij trouwens ook op de achterkant, inclusief 660/900. Alsof het een limited oplage is, daarvan heb ik me altijd afgevraagd of dat wel klopt. Weet jij daar toevallig iets over?

Zeker, vind ik ook heel tof gedaan. Mooi gestyleerd en toch genoeg detail.

Klopt, er zijn een aantal dingen net even anders aan deze.

Ja dat had ik dus ook in het begin :sweat_smile:

1 like

Dan zal het inderdaad een limited zijn, echter nemen de Russen het niet zo nauw, als het ze zo uitkomt drukken ze gewoon een nieuwe serie bij.

Ik weet nog dat ik er destijds online naar gezocht had maar niet echt bewijs kon vinden. Daarnaast vind ik het gekozen lettertype voor deze cijfers ook niet helemaal kloppen ofzo. Iets voelt ‘off’… Maar misschien hoort dat ook bij de Russische charme :wink:

Het is hetzelfde lettertype als op mijn 300m limited reissue (op deze foto net te zien). Ik denk dat ze bij Vostok of Meranom overal hetzelfde gebruiken. Overigens was dit dus ook een limited waar later veel meer van geproduceerd bleek te zijn dan het gelimiteerde aantal.

Oh ja ik zie het. Dan lijkt het wel te kloppen. Fijn, dank!

Gaaf ding ook die van jou.

Haha, lekker dan. Gelukkig, en waarschijnlijk ook wel daarom, betekent het prijs technisch niet zo veel voor deze horloges :wink: