Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Heel mooi!!! En puntgaaf zo te zien!

2 likes

Ja, ziet er nog heel goed uit, was ook niet goedkoop.
Gekocht op Etsy voor 85 euro.
Die andere Boctok-duiker vind ik mooier; de dots en wijzers hebben een mooie, zachte, geelachtige kleur.
Na een bezoek aan de barbier was ik in de veronderstellimg dat ik het horloge was verloren, omdat het een rubber bandje heeft wat al eens eerder los was geraakt, dus ik was zeer verdrietig dat ik het kwijt was, toen ben ik direct opzoek gegaan naar een vervanger, maar die was erg moeilijk te vinden, ik kwam deze tegen en heb em meteen gekocht, naderhand kwam ik die andere waarvan ik dacht dat ik die verloren was, weer tegen in een doos, had ik blijkbaar meteen bij thuiskomst het horloge afgedaan en in een doos met andere horloges gelegd. Ik was erg blij dat ik em weer terug had gevonden.
Dus nu heb ik er twee.

Dat is deze die ik op een veiling heb gekocht.

12 likes

Is relatief he, prijs. Als je t vergelijkt met moderne mechanische/automatische horloges, en je telt er een service bij op, dan is het nog te overzien vind ik.

3 likes

Dat helpt wel wat tegen de itch…misschien toch het idee maar opbergen.

Bedankt!

2 likes

Ik vind dat je gelijk hebt, 85 euro is niet veel geld voor een mooi horloge.

2 likes

Laat aub dit bandje eens wat beter zien.

2 likes

Dat varieert over de tijd, ik ben nu 4 jaar enthousiast met horloges bezig en de ene keer heb ik een Vostok periode, nu weer meest erfstukken/dressers en soms, als ik laboratorium werk heb, weer een Casioak of Duro.
In de zomer draag ik meer duikers op staal, in de winter meer dressers op leer. Gewoon op zijn beloop laten…

4 likes

Ja dat is juist zo leuk aan meerdere horloges gewoon lekker afwisselen.
Dan heb je de themaweken van Fred en dan post je een horloge en die draag je dan weer de hele week.
Of wat je wilt…
Ik draag ook dan weer vintage en dan weer modern dat maakt het juist lekker afwisselend.
Sorry ik heb maar 1 Rus en die draag ik niet heb ik gehad en afgrijselijk vind ik , die mag ik de wereld niet tonen.

4 likes

16 likes

Faux-rasp :stuck_out_tongue:

2 likes

Goed voor een topic; Raad het bandje!

3 likes

Ach het houd je van de straat.:sweat_smile:

@Macx Mooie bracelet, Staat hem top.

10 likes

Heb er nog een mooie foto van. :wink:
Dus mocht een vintage om onverklaarbare reden niet fijn door lopen, kijk even of er zo een los schildje onder het achterdeksel ligt. En gooi die er eens een tijdje uit.
Ik vermoed dat die wat druk op het uurwerk zette.
Mijn andere 119 had zo’n schildje niet. En liep na service goed.

9 likes

Ik heb er niet veel verstand van maar iets zegt mij dat de balansveer niet helemaal in orde is…

De pakking trouwens ook niet.

4 likes

De pakking is wel me laatste zorg, maar je ziet het voor de rest heel goed!

Zal wel mee vallen :wink:.

2 likes

Nee, ik heb de ballen verstand van uurwerken. De balans is het enige dat ik als zodanig herken. De rest is tandwieltjes-soep.

2 likes

Haha daar kan ik me iets bij voorstellen, maar wel netjes je haalt het er wel uit! Ik moest zeker 2 keer kijken waarom dat ding nou geen zin had om te gaan lopen :unamused:.

2 likes

Prachtig

12 likes

Het glas is in de ultrasoon geweest en kwam er weer mooi uit

Apart glas hé, daar zal niet makkelijk aan te komen zijn.

12 likes