Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Vooral andere duikers en sportswatches. Ik heb twee dressers en één digitale en dat is het wel. In principe heb ik alles onder de €200,- op één na en die staat in de verkoop.

3 likes

De linker is kapot, werk, middelste op werk en de rechtse zo heel af en toe.

4 likes

Ik heb geen andere horloges dan de Soviets. (Foutje gevonden en gefixed)

5 likes

Niet Russen genoeg hier.
Seiko, Citizen, Bulova, Certina, Orient Star, Venezianico, Hamilton, Timex, Tissot,
Casio en nog een paar microbrands. :smiling_face:
Ieder merk komt langs in zijn eigen draadje natuurlijk.
Bulova Precisionist is de grootste collectie met 20 stuks. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Gaaf! Welke app is dit?

1 like
2 likes

Hahaha die +/-150 andere kan ik niet allemaal posten hoor :crazy_face:

5 likes

Mèh!

:blush:

Omega, Tissots, Citizen, Seiko, Casio’s, Frederique Constant, Delft Watch Works, Bulova en een Atlantic.

4 likes

Ok, dan ook van mij een uitgebreider overzicht van wat ik verder regelmatig draag:

Achterste rij van links naar rechts:
Jenny 2001, Casio A1000, Seagull 1963, Seagull dresser achtig ding, Seiko dinges, Høglund & Sons nogwat

Voorste rij van links naar rechts:
Orient Bambino, Wolbrook Skindiver, Citizen Eagle 7, Citizen Tsuyosa champagne, Citizen Tsuyosa small seconds, Citizen Promaster Fugu.

Dit zijn de horloges die ik met regelmaat draag.

Verder heb ik nog een heel klein zwitsertje (31mm) die ik bij de kringloop heb gekocht maar wel op heb laten knappen, het laatste horloge van mijn opa, zakhorloge van mij oudoom Piet (ik ben de derde generatie Piet in de familie die hem heeft), een Girard Peregaux van de, toen nog, koninginnemarkt (maar die mogelijk een massief 18kt kast heeft) en een leuke Pontiac Na-geur maar die moet eerst nagekeken worden. Dit alles draag ik praktisch nooit. Dan heb ik alleen nog wat kwarts dingen waar het ooit allemaal mee begon. Jeugdzondes zeg maar.

7 likes

Ik heb wristlog eens gedownload en bijgewerkt.

Wat leuk om te weten wat de mensen hier dragen!

3 likes

Zie ook avatar en naam. :wink:
Paar vintage Omega’s, een oude Hanhart (cadeau van een aardige collega), Lemania chrono.

5 likes

Jammer maar begrijpelijk, vindt wel dat jij een van de mooiste collecties van het forum hebt. Mag gezegd worden!

5 likes

Bedankt voor het mooie compliment!! :pray:

6 likes

Van Chinezen via Invicta naar Gshock’s naar Zwitsers naar Rolex.
Komen in diverse topics regelmatig voorbij.

5 likes

Rolex is toch ook Zwitsers? En invicta van oorsprong ook?

1 like

Van oorsprong wel ja. Het merk wordt vakkundig gesloopt. Rommel.

2 likes

Ik weet het

1 like

Welnee, er is gewoon een andere marketingkeuze gemaakt en daar is niets op tegen.

Ik zag afgelopen zomer zo’n LSD kanon in het echt. Zag er knots indrukwekkend uit moet ik zeggen. En zo zwaar als een baksteen. Je moet er wel het postuur van een worstelaar voor hebben :grin:

3 likes

Check! Sumo welteverstaan.

Toch geen Invicta voor mij. Hooguit vintage.

3 likes

Bij mij schiet dat alle kanten op. Ondanks dat ik veel Seiko, Orient, (oudere) Chinezen en ontiegelijk veel Europeanen met allerhande naamgeving heb, draag ik graag Russen. Maar (ahum) nog liever Ruhla’s. Ik ben zeer gecharmeerd van het wat luider klinkend getik van deze penankers.

Ben nu op zoek naar mooie doorleefde XL bund-banden zodat ik ook mijn kleinere vintage-horloges van allerlei herkomst kan dragen om mijn 22 cm-polsen zonder dat ik mij een reus voel.

Je vroeg eerder naar mooiste horloges, mijn meest dierbare is misschien toch mijn Pobeda Samara. In dat horloge komt veel samen. Een mooi ontwerp, gemaakt in de zogeheten ZIM-fabriek (Zavod imeni Maslennikova) in Kuybyshev, de naam van Samara in de Sovjet-tijd én de naam. Want het model heeft dus de oude stadsnaam Samara die door de Sovjets was veranderd. Ik ben nooit te weten gekomen hoe dit in elkaar steekt, want volgens mij is het model nog voor de instorting van de USSR geintroduceerd. Na de instorting kreeg Kuybyshev haar oude naam weer terug.
Tot slot, dit horloge is ook daadwerkelijk gekocht in Samara :star_struck:. En wel in een restaurantje van een mede-horlogeliefhebber die trots was om zijn horloge (hij droeg het daadwerkelijk op dat moment) aan een голландец te verkopen :heart_eyes:.

12 likes