Meestal beperk ik mij tot de Vostok-vrijdag, maar laat ik nu ook eens reageren. Want ook op de zaterdag draag ik (vaak) een Rus ![]()
Afijn, iedereen een fijn weekeinde gewenst!
Toch nog even de bezel goed gezet ![]()
Meestal beperk ik mij tot de Vostok-vrijdag, maar laat ik nu ook eens reageren. Want ook op de zaterdag draag ik (vaak) een Rus ![]()
Afijn, iedereen een fijn weekeinde gewenst!
Toch nog even de bezel goed gezet ![]()
Van alles. Stel Seiko handwinders die ik vaak omdoe, een Avia, een paar Tudors, tank modellen van LIP, Bulova, HMT, Pronto, een Brunmontagne, een oude Seiko duiker, Spinnaker Hull, vintage Pontiac, een Glycine, en ook nog een Timex Weekender want niks is zo handig als indiglo. Uit het hoofd hè, want ik ben het overzicht een beetje kwijt.
Heb ik ook nog ergens! Zo’n two-tone smurf duiker.
Even een langverwacht pakje opgehaald. (Wat een heerlijk fietsweer vandaag
)
Sommigen weten dat ik een zwak heb voor einzeigers en voor 24-uur horloges. Vandaar dat ik erg uitzag naar de komst van deze nos Raketa.
Omdat ik nog wat appelbomen wil / moet snoeien kan ik pas morgen het uurwerk bekijken. Voorlopig ben ik uitermate blij ![]()
Geniet ervan. Het zonnetje schijnt en de temperatuur is heerlijk buiten!
Van harte gefeliciteerd en veel draagplezier toegewenst ![]()
Was al een tijdje op zoek naar een mooie Big Zero. Ik blijf het een geweldig ontwerp vinden. En toen deze gevonden in de Oekraïne. Een NOS exemplaar. Met een heerlijk oostblok plastic doosje…
Mooie collectie
Dus niet… in 1936 werd de naam Samara (stad én provincie) veranderd in Kuybyshev, een militair en politicus. In 1991 werd, na het opheffen van de USSR, de oude naam Samara in ere hersteld.
Tijdens ‘de grote oorlog’ was Samara (omdat veel industrie, bestuursdiensten en ambassades vanuit Moskou werden overgebracht) informeel hoofdstad van de Unie.
Voorzover ik nu kan vinden werd dit Pobeda-model in 1994 uitgebracht.