Nee is gewoon anders, maar ik heb ook weinig horloges met de datum op 6 in de collectie.
De datum op 12 is in ieder geval zeer onhandig ![]()
Al helemaal bij een chrono…
Nee is gewoon anders, maar ik heb ook weinig horloges met de datum op 6 in de collectie.
De datum op 12 is in ieder geval zeer onhandig ![]()
Al helemaal bij een chrono…
Nou, even snel dan, de mijne. Was m’n eerste Zwitserse horloge. Erg fijn horloge. Lekker uurwerk met 80 uur gangreserve, en ook nog een interessante wijzerplaat.
Wordt er allemaal niet beter op. ![]()
Wat ik nog bonter vind: Een uurwerk met een ghost date. Bij Bulova kunnen ze dat. Luie donders.
???
Laat zien Sander. ![]()
Ik ben bang dat ik daar voor aan het sparen ben; Van Strela dan.
Bulova heeft de Lunar Pilot in twee maten uitgebracht: Eerst was er de 45mm mèt datumvenster. Hierna kwam er de iets meer draagbare 43,5mm, zonder datumvenster. Die heb ik.
Het uurwerk is een HAQ van Citizen, kwartskristal vibreert op 262.000hz (10 sec per jaar nauwkeurig). Maar het datummechanisme zit er nog in. Maar de wijzerplaat heeft geen datumvenster. Ik erger me er totaal niet aan, maar als ik erover na denk, vind ik het maar lui. Pas het uurwerk dan aan.
Oh, en breng even een 40mm variant uit. Ik kan de 43,5mm nèt dragen, maar kleiner zou ook heel mooi zijn. 43,5 is wel periode accuraat, dat wel.
Ik vind horloges die met de ruimte te maken hebben geweldig. Daarom heb ik 'm. 43,5mm had ik anders nooit gekocht. Daarom heb ik van Bas de Tereshkova ook gekocht. Volgens mij heeft Poljot horloges met Yuri Gargarin. Die moet ik dan ook maar een keer bemachtigen.
En zo zijn we weer terug bij de CCCP/USSR.
Bij Wolbrook doen ze het ook.
Een miyota erin, dus ook Citizen, en het enige wat ze gedaan hebben is de datumschijf verwijderen. Het datum verzet mechanisme werkt ook gewoon en je hoort de datum verspringen.
Best mooie rustige chrono. Iets kleiner zou nog beter zijn inderdaad.
Ik heb hier potverdorie een Baltany uit China liggen van 170 euro. Daar hebben ze een Seiko NH36 in gedaan, zonder datum. Dus het kan wel.
Dat is wel een heel erg mooie Rus!
Ik ook.
Liever niet omdat
Ach Zenith heeft dat met de 2572 ook gedaan, alleen daar zijn de datumonderdelen wel weggehaald terwijl de platine alle componenten bevat.
Ja weet ik maar toch ![]()
Thanks! Ooit gekocht als poormans Portugieser, draag hem niet veel maar blijft wel een mooi horloge.
Ik zie de overeenkomsten. Erg mooi horloge. En uniek met die datum op half 2.
Er zijn twee dingen waar ik bij een horlogemerk op afknap en dat zijn marketing teksten vol fouten en inderdaad die ghost date. Zo irritant. Ik heb een horloge dat dat heeft, van onze eigen Brunmontagne, en iedere keer als ik het omdoe neem ik me voor om het uurwerk te vervangen door een Miyota zonder datum ipv mét. Zijn ook een hoop horloges die het goedkope NH35 uurwerk gebruiken en dan geen datumvenster hebben. Zit je met een extra klik in de kroon en er verspringt een datum zonder dat je die kan zien, vaak op willekeurige momenten want hoe ga je dat gelijkzetten met de wijzerplaat zonder datum erop, nietwaar. Zet er dan een NH38 in.