Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Je kan ook de tiretteveer vervangen, dan heb je het minder in de gaten :+1:

4 likes

Daar heb je gelijk in, dat heb ik bij een 2824 wel eens gedaan. Alle datumdingen eraf halen en dan inderdaad die veer vervangen.

3 likes

Vraag mij ook af, met name bij de mechanische ghost dates,
kan er ook schade optreden als je hem terugdraait door het “verspring” moment heen zonder dat je dat door had?
Wanneer het mechanisme er nog in werkend zit dan. :thinking:
(Die ex Strela van mij is later ook nog eens geleverd met dicht datum venster maar zelfde 3133 er in. )

3 likes

Dat hangt van het uurwerk af lijkt me? Niet van of er een datumvenster in de wijzerplaat zit. Dus als je dat bij dat uurwerk niet moet doen dan is dat hetzelfde wanneer er een datumloze plaat op zit. Alleen heb je het dan niet door.

2 likes

Precies! Dan maar met zichtbare datum.

1 like

Nee dat niet, maar je moet niet op het moment van verspringen per ongeluk de kroon in de verkeerde stand hebben staan en de datum willen verzetten…
Maar dan nog, als je het mechanisme sloopt verzet de datum niet meer, maar dat zie je dan toch niet :rofl:

3 likes

Sorry, dat zit er in de Baltany. Geen NH36 maar een NH38 zonder datum.

1 like

29 en nog thuis ik was 18 en ging op een zolder kaner wonen , mijn zoon is 30 en heeft jaren met huis genoten gewoond .
Met 29 thuis , als je de ruimte heb letterlijk? Ok toch :ok_hand:

Ik heb gelezen dat de bijnaam van dit model Puck is

Raketa Puck

Fijn weekend gewenst voor alle liefhebbers.

16 likes

Wordt er emo van dat je hem nog hebt. Blijft een gek ding :rofl:

10 likes

Ja is ook een gek ding, maar het blijft ook een bijzonder horloge en draag hem met plezier :innocent:

1 like

Goedemorgen allemaal,

15 likes

Hartstikke leuk ding toch?
Je ziet hier wel gekkere dingen die zelfs hun eigen topic hebben.

3 likes

Blij dat hij goed terecht is gekomen

1 like

Lekker in de zon.

14 likes

Hij wordt ook wel Ufo genoemd. Hier een versie met een Soyuz op de wijzerplaat. Ter ere van de lancering van de Ariane raket recentelijk dan maar.

17 likes

Wat een gaaf uniek horloge. Nog nooit zo’n design gezien! Buitenste rand doet me een beetje denken aan een slijpschijf.

4 likes

Puck, ufo of beter nog Raketa Cheburashka.

4 likes

Leuk dat ie er retro uit ziet, en futuristisch tegelijkertijd.

1 like

Ik heb er ook 2, de rechter vind ik leuker dan de linker, maar die heeft service nodig en een nieuw glaasje.

20 likes