Komen EXACTA WOSTOK en EXACTA POLJOT uit dezelfde fabriek?
Ja, zowel de Exacta Wostok als de Exacta Poljot komen uit dezelfde fabriek, de Eerste Moskou Watch Factory. Deze fabriek produceerde verschillende horlogemerken, waaronder Poljot, en was een belangrijke speler in de Sovjet horloge-industrie.
Bron: Search Assist van de browser DuckDuckGo
Ik onthoud helemaal niets
Heeft natuurlijk ook bij mij met leeftijd te maken. En wellicht ben ik geen echte liefhebber als ik zeg dat het me ook weinig interesseert. Ik draag horloges om het uiterlijk en de functie en belangrijk is dat ze goed lopen en er redelijk gelikt uitzien (geen oude barrels) en als laatste dat ze qua wijzerplaat en achterzijde tekst 100% Cyrillisch zijn.
Ik draag weliswaar casual kleding maar nooit versleten of afgetrapte kleding en omdat mijn horloge het enige sierraad is naast mijn trouwring wil ik dat mijn horloges er mooi uitzien.
Zeg nou zelf, is het geen schoonheid?
Heel mooi, heeft iets weg van een Italiaan?! ![]()
Ik eigenlijk ook niet, enkel zie ik er wel erg naar uit om mijn vintages te gaan dragen.
Vintage staat niet gelijk aan “oud barrel” zoals je op deze foto’s kunt zien.
Uiteraard! De Russische Panerai!
En “Luminor” is hij ook:
Jazeker een beauty
.
Past heel goed bij mijn groene en rode exemplaar.
![]()
Ruilen voor jouw zilvergrijze Duro? ![]()
Daar gaat het bij mij ook om. Als ik een oud horloge koop, moet hij wel in mooie staat zijn. Ik ben zelf ook netjes op nieuw gekochte horloges, dus koop ook niet door anderen compleet uitgewoonde exemplaren. ![]()
Hij mag wel mooi ouder geworden zijn. Hoort juist bij de charme.
Maar mooi gerestaureerde horloges kan ik zeker waarderen. Respect voor de volhouders. ![]()
Die Desert Shield’s zijn echt heel gaaf, maar ja, de enige die hier in het blauwe staat (waar ik weer bij kan
) kost dan helaas meteen €200. Vind ik persoonlijk vrij hoog voor een Vostok (sorry!).
Tsja, is het ook. Maarja… Er zijn dommere dingen die je kan doen met €200,-
Ik heb de Tereshkova. Die heeft onlangs een volledige service gehad. Ik zal 'm niet aanbieden, maar die moet naar mijn idee ook wel 200 kunnen opbrengen.
Ik heb geloof ik gewoon nog nooit een horloge gekocht voor meer dan 90 euro ![]()
Beetje hoger budgetteren en je hebt nieuw!
Oh joh, die had ik nog niet gezien, dankjewel! De Vostok-verlanglijst word groter, ik had daar al de volgende twee op staan:
Die radioroom is ook leuk inderdaad, je zou (eigenlijk) die met 2 tinten rood in de zones moeten hebben.
Vond het concept erachter heel interessant, ik heb veel electrotechniek gehad op m’n opleiding en dat pastte daar wel bij. En trouwens, het ziet er ook gewoon heel bijzonder uit.
Mooie combinatie ![]()