Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Tsja, is het ook. Maarja… Er zijn dommere dingen die je kan doen met €200,-

Ik heb de Tereshkova. Die heeft onlangs een volledige service gehad. Ik zal 'm niet aanbieden, maar die moet naar mijn idee ook wel 200 kunnen opbrengen.

4 likes

Ik heb geloof ik gewoon nog nooit een horloge gekocht voor meer dan 90 euro :sweat_smile:

3 likes

Beetje hoger budgetteren en je hebt nieuw!

1 like

Oh joh, die had ik nog niet gezien, dankjewel! De Vostok-verlanglijst word groter, ik had daar al de volgende twee op staan:

7 likes

Die radioroom is ook leuk inderdaad, je zou (eigenlijk) die met 2 tinten rood in de zones moeten hebben.

3 likes

Vond het concept erachter heel interessant, ik heb veel electrotechniek gehad op m’n opleiding en dat pastte daar wel bij. En trouwens, het ziet er ook gewoon heel bijzonder uit.

3 likes

Oke nog eentje dan.

13 likes

Mooie combinatie :+1:

2 likes

Vandaag beginnen met de pripyat

11 likes

Waarbij je je serieus de vraag kunt stellen of je dan bij Vostok beter af bent qua uurwerk kwaliteit.

4 likes

Koop niet de 110 kast tenzij je echt grote polsen hebt, draagt niet comfortabel. Ik heb de 110750 gehad. Uiteindelijk is ie in onderdelen weggegaan. Wijzerplaat en wijzers naar @drex die 'm door Dirk in een mooie nieuwe kast heeft laten zetten inclusief donor uurwerk en het originele uurwerk in de vuilnisbak omdat het bagger slecht was.

Met het uurwerk uit mijn Scubadude is hetzelfde gebeurd, daar zit nu een donor van Dirk in.

De schakelband van de 110750 is bagger slecht, rammelt en oncomfortabel.

5 likes

Het zou toch ook wel raar zijn als Boctok Christopol geen problemen heeft van de door hun zelf veroorzaakte crisis. Op dit moment is aan alles tekort en de inflatie toren hoog. Dat de kwaliteit hierdoor niet meer aan de huidige norm voldoet is natuurlijk niet gek. Het is een beetje een gok als je nieuw koopt maar met een beetje geluk krijg je een product uit de “oude” voorraad. Las net een artikel van Monochrome Weekly dat denken dat je met een nieuw horloge een investering voor de toekomt doet een luchtballon is. Je koopt een horloge voor je verzameling omdat je er een spontane klik mee hebt. Dus dat deze hobby je uiteindelijk gewoon geld kost moet je maar voor lief nemen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Dank in ieder geval voor de tip om bij de 110 kast weg te blijven!

Wat (nieuwe) uurwerken betreft lijk ik tot nu toe dan geluk te hebben of jij heel veel ongeluk.
Kwalitatief gezien zal vergelijking vroegere dagen en nu wel ergens in het midden liggen.
:slightly_smiling_face:

4 likes

Zelfde ervaring als Folkert, dus wordt het al minder een toevals treffer. :wink:

Die 110 kast is al door meerdere mensen als oncomfortabel beoordeeld. Zeker met slanke polsen. Te vlak en met grote lug afstand.
(In tegenstelling tot horloges met meegebogen lugs)
Hij ziet er leuk uit dus ook ooit bijna gekocht. Daar hebben we dit topic voor toch?

Mooie zondag nog mensen.

14 likes

Hier vast wel gewaardeerd…

14 likes

Voor deze zou ik een paar Vostoks inruilen. Super mooi.

1 like

Dank je wel!!!

De hele 1965 serie is wel mooi, maar halen het net niet bij de modellen waarop ze gebaseerd zijn. (de blue sky kan ik niet helemaal plaatsen.)

Op moment van krijgen van de ¨Tribute" verwachte ik nooit de kosten aan een chrono te gaan spenderen.

Stukje AL tekst:
Waar de andere modellen (zoals de Officer en Cosmos) zeer strikte replica’s zijn van specifieke historische militaire wijzerplaten, is de Blue Sky ontworpen als een thematische hommage aan het Sovjet-ruimteprogramma en de legendarische ruimtewandeling van Aleksej Leonov

10 likes

Is dat die rechtsonder? Die is gebaseerd op de vierkante Poljot, volgens mij heeft @DirkT er eentje. Noemen ze die de Aeroflot toevallig?

2 likes

Ja, ikzelf denk het Ampena logo van ergens te herkennen.

1 like

Ik heb zelf de zwarte, Dirk heeft de wit blauwe.

4 likes