Dit horloge moet als geheel nog opgeknapt worden.
Helaas was de bezel goed maar moest opnieuw verchroomd worden, in een poging de insert los te weken in de ultrasoon is de print vergaan, pijnlijk leermomentje…
Ik dacht 2409? Hand winder?
Bron: Netgrafik
Zoek de verschillen. Ik denk 2409 inderdaad. Zie afgeschuinde brug bij balans, en afgeschuinde schetsplaten van 2414a. ![]()
Nu ik toch bezig ben. Een van mijn ex 119 Vostok’s.
De nog oudere 2209. Was moeilijk te servicen hoorde ik.
Maar toen kende ik Dirk nog niet helaas. ![]()
Als die 2414 in dat horloge van @Macx zou zitten zou dat ook niet kloppen; het horloge heeft geen datum.
Denk dat jullie het idd goed hebben gezien. Probeer ze uit mijn hoofd te leren maar ja, leeftijd hé.
Dat red ik zeker niet Dirk. ![]()
Moet je voor de lol die rij uurwerken maar eens zien bij Netgrafik. Alleen al type nummer 2209. Die is er ook van Luch en Raketa, net weer anders natuurlijk.
En waarom ook leren, als je maar weet waar te zoeken.
… Die kleur… Zo mooi
Komen EXACTA WOSTOK en EXACTA POLJOT uit dezelfde fabriek?
Ja, zowel de Exacta Wostok als de Exacta Poljot komen uit dezelfde fabriek, de Eerste Moskou Watch Factory. Deze fabriek produceerde verschillende horlogemerken, waaronder Poljot, en was een belangrijke speler in de Sovjet horloge-industrie.
Bron: Search Assist van de browser DuckDuckGo
Ik onthoud helemaal niets
Heeft natuurlijk ook bij mij met leeftijd te maken. En wellicht ben ik geen echte liefhebber als ik zeg dat het me ook weinig interesseert. Ik draag horloges om het uiterlijk en de functie en belangrijk is dat ze goed lopen en er redelijk gelikt uitzien (geen oude barrels) en als laatste dat ze qua wijzerplaat en achterzijde tekst 100% Cyrillisch zijn.
Ik draag weliswaar casual kleding maar nooit versleten of afgetrapte kleding en omdat mijn horloge het enige sierraad is naast mijn trouwring wil ik dat mijn horloges er mooi uitzien.
Zeg nou zelf, is het geen schoonheid?
Heel mooi, heeft iets weg van een Italiaan?! ![]()
Ik eigenlijk ook niet, enkel zie ik er wel erg naar uit om mijn vintages te gaan dragen.
Vintage staat niet gelijk aan “oud barrel” zoals je op deze foto’s kunt zien.
Uiteraard! De Russische Panerai!
En “Luminor” is hij ook:
Jazeker een beauty
.
Past heel goed bij mijn groene en rode exemplaar.
![]()
Ruilen voor jouw zilvergrijze Duro? ![]()
Daar gaat het bij mij ook om. Als ik een oud horloge koop, moet hij wel in mooie staat zijn. Ik ben zelf ook netjes op nieuw gekochte horloges, dus koop ook niet door anderen compleet uitgewoonde exemplaren. ![]()
Hij mag wel mooi ouder geworden zijn. Hoort juist bij de charme.
Maar mooi gerestaureerde horloges kan ik zeker waarderen. Respect voor de volhouders. ![]()
Die Desert Shield’s zijn echt heel gaaf, maar ja, de enige die hier in het blauwe staat (waar ik weer bij kan
) kost dan helaas meteen €200. Vind ik persoonlijk vrij hoog voor een Vostok (sorry!).