Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

15 likes

Bedankt, ik vond die er gewoon goed uitzien, maar ik zal 'm dan wel vermijden!

2 likes

Kijk eens op Vinted en Kleinanzeigen (Duitse marktplaats) staan er tig op.

1 like

Had uit nieuwsgierigheid even snel gekeken.
(Mijn vrouw kijkt daar nog wel eens voor kleding.)

Maar viel mij nu tegen. Gezocht op trefwoorden “desert shield” en “vostok” en “vostok watch”.
Maar misschien zocht ik niet goed.

Persoonlijk altijd vrij veel kunnen vInden op ebay.
.nl en .com maakte dan nog wel uit.

Nu ook ebay.com weer even gecheckt. Veel keus weer. Let uiteraard op, waar vandaan, ook ivm verzendkosten. Mbt de Desert-shield, je ziet bijvoorbeeld de categorie van 70 - 120 euro.
Vaak de jongere of nieuwe horloges.

Of zo rond de 200 euro. Vaak echte vintage. Met name wanneer het Wostok logo niet in de plaat staat.

Nog maar weer eens deze interessante site delen.

(Ze hebben trouwens ook reference guides voor bijv de Radioroom, compressor en 300m Vostok’s en ook andere merken)
De ene categorie is niet beter dan de ander, maar weet wat je koopt en waarom. En let op samengestelde horloges.
Veel plezier met zoeken. :grin:

4 likes

14 likes

Mooi hoor.
Vast of draaibare bezel ?

2 likes

Een draaibare, gewoon een standaard bezel.

2 likes

Inderdaad, deze valt nou onder de categorie “gaat nooit weg”.

Deze daarentegen onlangs verkocht aan een HF liefhebber. Als ik zin heb bouw ik wel weer een nieuwe.

16 likes

Een nieuw HF lid en meteen een toffe Vostok in dit topic! :blush:

2 likes

Mijn bezel is draaibaar en nog soepel ook. Niet dat je er wat aan hebt natuurlijk :blush:

1 like

Dit was inderdaad heel interessant om te lezen, Jan. Als ik er een zou willen kopen zou ik op het moment gewoon voor de reissue gaan.

Als ik een originele Desert Shield zou kopen voor een ( op het moment voor mij) behoorlijke som geld, zou ik er waarschijnlijk veel te voorzichtig mee zijn en zou ik er ook niet maximaal van genieten!

De wijzerplaat is heel bijzonder, maar meer dan 100 euro’s heb ik daar persoonlijk niet voor over.

1 like

Fijne Vostok maandag allen!

12 likes

@BG1 bekend?
Ff op staal gezet !
Binnenkort volgt er meer want door jullie ben ook ik besmet met het Vostok virus :rofl::+1:

1 like

Bas? Ja zeker.

Plus veel banden en onderdelen.

Sympathieke man.

16 likes

Tja, het blijft altijd een gok, zeker de laatste jaren. Wellicht ben ik net als Ricardo een geluksvogel. Heb net even geteld en al mijn 41 Vostoks, varierend van stokoud tot relatief nieuw lopen zonder grote problemen. (Hoewel er 3 toch echt een servicebeurt nodig hebben.)

Heb de 110750 en ik vind hem fijn dragen … maar ja, mijn polsen :see_no_evil:

Heb ik inderdaad meteen vervangen.

Klopt helemaal Dirk. Hoewel niet alleen mijn omgeving, maar ook ikzelf mijzelf wel eens voor völlig verrückt verklaard heb.

Wederom helemaal juist. Dus kort geleden bij Meranom meteen de Pripyat met witte wijzerplaat (16073B) besteld toen hij weer leverbaar was.

Het is toch allemaal een kwestie van emotie :heart_eyes:

3 likes

Absoluut!

2 likes

Bandje aangekomen uit Oekraïne. Zo moet het er dan ongeveer uit gaan zien. Sluit niet perfect aan maar dat kan ook niet als kast en band niet uit één stuk zijn gemaakt. Het moet wel de Sovjet versie van de Polo blijven.

Een vraagje, @Macx, kan jij een RVS band ook vergulden? Want ik moet hier nu wel een plannetje voor gaan maken. Ook nog geen idee wat ik met die wijzerplaat ga doen; die nepdiamant-achtige indices vind ik nog wel leuk, maar verder is 'ie smerig en een Pobeda Polo onwaardig.

4 likes

14 likes

Leuk bandje! Past er prima bij.
Vooral als je dezelfde finisch als op het horloge kunt treffen.
Super strak kennen ze daar inderdaad niet.

3 likes

Dat is heel netjes bij elkaar gestruind!
:+1:

2 likes