Dat is wel mogelijk, ik moet wel even het proces bestuderen. Toevallig had ik er al iets over gelezen.
Super! Dat willen we binnenkort graag zien ![]()
Zeker, zonder Dirk hadden er al een paar in de vuilnisbak gelegen.
Yes volledig mee eens !
Misschien leuk voor jou en @Macx en anderen hier die er nog een zoeken,
Russisch Pobeda Polshorloge - Vintage Stijl
€ 50,00
Dankjewel voor de link, ik heb de laatste twee dagen 5 stuks gekocht, dus ik laat deze even voorbijgaan.
Ongelofelijk hoeveel troep er in zo’n bandje zit. Eerst 25 minuten in de ultrasonic met water met zeep, toen alcohol, toen nog twee delen speciaal reinigingsmiddel.
Iemand hier destijds een Elektronika 53 gescoord en die hem kwijt wil ?
plaatje van internet voor de sfeer
Ja die Elektronika’s zijn grappig … ga me eens oriënteren op de verschillende modellen en er zal er vast eentje gaan komen.
Ze zijn nieuw te koop op https://technochas.ru/
Met Google Translate, betalen met PayPal via een bedenkelijk land in Latijns Amerika en een vlot en fijn email contact met Nicolay (die prima Engels schrijft) kom je er wel.
Het is mij ook gelukt toen de oorlog reeds aan de gang was. Inmiddels is de mijne al bij zijn 3e eigenaar want hoe leuk het horloge er ook uitzag en werkte, ik vond 'm te klein en te matig van bouwkwaliteit. Het is beslist geen Casio equivalent.
Let op, niet alle modellen hebben melodieën ingebouwd, de mijne had dat wel waaronder 3 klassieke Russische.
Thks voor de tip ! Ik ga eens neuzen en ja ik snap dat het geen “kwaliteit” is, het is meer een gimmick dan een horloge dat veel draagtijd gaat krijgen. Mijn casio draag ik ook alleen heel af en toe. En de Elektronika zal ik ongetwijfeld op een grappig bandje zetten voor een leuk feestje ofzo.
Niettemin nog geen quartz Rus dus daar is dan ook qua elektronisch horloge deels in voorzien.
Misschien leuk om even te laten zien. (Open voor batterij wissel.)
Veder
licht kastje. Simpel bladveertje onder de pushers. Werkt verder prima, op zn Russisch, maar met weinig “mechanisch” gevoel.
Daarbij wel steeds de prijs in gedachte houden.
In 2019 zo’n 1750 roebel, ca 22 euro, na de douane! Waar heb je het over! ![]()
Het lollige bij deze horloges vond ik dat Nicolay onderdelen en printplaten/ontwerpen uit de oude productie hergebruikte.
Het grootste nadeel is dat ze 0m WR zijn.
Inmiddels 7400 Roebel, ca. €77 (exclusief import en BTW)
Ondanks alles zijn ze gewoon heel erg leuk!
De 53 heeft geen melodieën
Mijn CHN-55 had 3 Russische en 3 overige melodieën.
De 55-b heeft 5 melodieën …
32-38 mm
En is maar liefst 7900 roebeltjes.
Ik ga eens rustig op de site kijken.
Het bestellen via zo’n site is altijd een avontuur op zich en onderdeel van de fun.
18 mm bandaanzet dus dat komt ook goed.