Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

https://www.horlogeforum.nl/t/elektronika-chn-55/548205?u=fdpg1963

Of anders @Charles2 even vragen of hij ze kan tellen :wink:

4 likes

Ik was voor de mijne inclusief verzendkosten ongeveer 90 euro kwijt

2 likes

De huidige generatie Elektronikas worden overigens in Wit Rusland gemaakt. Staat ook op de voorzijde onder het LCD display.

5 likes

Zal vanavond eens aan het werk gaan. Wordt vervolgd :blush:

6 likes

Ben inmiddels ook benieuwd. Weet wel dat ik het verschil in melodietjes toen niet zo spectaculair vond. Toch maar weer eens gaan testen. :grin:

6 likes

Er zit toch wel de Internationale of het Russische volkslied in? Anders hoef ik hem ook niet.

Nieuw bandje, BB-achtig. Staat wel goed, al zeg ik het zelf:

16 likes

Die zaten niet in de mijne, alleen Russische bekende volksmelodieen.

5 likes

Ik mag toch hopen dat dat sarcasme is?

3 likes

Zeker niet. Waarom zou je anders een Russisch/Sovjet horloge met muziekjes kopen? Heel veel Sovjet horloges dienen Sovjet propaganda. Maar Shostakovich mag ook eventueel, Tchaikovsky desnoods.

3 likes

Daar heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op.
Ik kan wél een heleboel redenen bedenken waarom je anno 2026 niét een horloge met het Russische volkslied zou moeten kopen.

1 like

Voor mij één van de indrukwekkendste volksliederen om te beluisteren en daar verandert een tiran niets aan.

Maar wees gerust, de melodieën in de Elektronikas zijn vrolijke Russische liedjes die door gewone lieve Russen gezongen worden.

7 likes

Is enkel en alleen de vogeltjesdans.

2 likes

Ik dus ook.

Niet knippen in citaten vriend, niet netjes is dat.

Was weer wat aan het rondneuzen op poljot24 en kwam de onderstaande die mijn aandacht trok. Wel een erg leuk model. En automaat

12 likes

… tja, batterij natuurlijk weer leeg en natuurlijk weer niet op voorraad. (Ter verdediging, geen echt courante maat.) Wordt verder vervolgd.

Een verdere prettige avond iedereen И помните, в доме, где поют, не бывает ссор.

2 likes

Nu zit hij weer in mijn hoofd en kan ik niet blijven zitten

2 likes

De melodie is inderdaad één van de mooiste volkslied composities ooit. Voor 2000 was de tekst vooral gebaseerd op een zonnige toekomst van de Sovjet Unie. Op dekreet van V.P. is na 2000 de tekst gewijzigd door Sergej Michalkov wat meer patriottisme moest uitspreken.

12 likes

12 likes

Interessant Bund(?)-bandje!

5 likes

Zo werd deze Pobeda in z’n geheel verkocht.

3 likes