Heb ik toch niet goed opgelet. ![]()
![]()
Ook een mooie!
Wat een plaatje! Dit zie ik niet veel gebeuren tegenwoordig, mensen droegen en gebruikten toendertijds echt alles vaak totdat het op de draad versleten was. De Pulsar die @Eddie ooit had is nog wel een mooi voorbeeld!
Ik heb ook nog een Eska chronograaf van voor de oorlog liggen, nog van mijn overgrootvader geweest. Mijn opa (die nu al 19 jaar dood is) heeft die vroeger (toen mijn vader nog een jong kereltje was, die is nu ook 60) ook nog wel een tijdje gedragen. Geloof ik is ie nooit onderhouden, ziet er ook een beetje sneu uit, maar hij loopt nog wel!
(Deze is van '47, dus het kan zijn dat ie ietsje nieuwer is, maar die van mij is wel wat minder mooi)
Ik heb 'm alsnog wel netjes in een la gelegd, na 'm iets van 1 keer gedragen te hebben. Zou zonde zijn als ik die perongeluk beschadig.
Maar goed, het is geen Rus, dus kan iemand het weer on-topic maken?
Oja, jouw post op het DDR-draadje had ik inderdaad gezien toen ik research aan het doen was! Wat een mooie wijzerplaat heeft dat ding toch.
Zal ik maar doen, heb ook wat goed te maken.
Even wat anders, het tunen van mijn Electronica’s. Was ook interessant!
De handleiding was van de CHN55, de rechter. De CHN54 ging net weer wat anders. We, een paar mede liefhebbers van dit forum, hadden als eerste kopers uit het westen een goed contact met Nicolas. Gezamenlijk wat tips gestuurd voor de engelse vertaling van de handleiding.
Vind de gmt echt gaaf
Mijn Raketa is op “Wellnessresort Wolter” ![]()
Mijn favoriete Vostok, qua uiterlijk maar ook qua betrouwbaarheid en stabiliteit van de tijd houden. Ooit overgenomen van een forumlid.
Aaaiiii, dit soort uitspraken doet op dit draadje best wel pijn. Na 12 ton gruisstenen te hebben verplaatst voelde ik mij best wel een jonge god. En dan lees ik dit weer. ![]()
Pleisterplaatje voor alle gedupeerden.
Heel vet!! Maar dit lijkt een 3-knops chrono, dus waarschijnlijk een Landeron 47 en dus uit 1937?
Ik ga ook eens naar op zoek
Op Vostok24 Watches zijn ze in diverse kleuren te koop. Genaamd New Batman. Mijne is de 17036B. De bijgeleverde schakelband met vlinder sluiting draagt heel comfortabel.
https://www.vostok-watches24.com/catalog/amphibia-170/
Het is net alsof ze in fabriek wat meer aandacht besteden aan de bijzondere complicaties.
Zo is mijn 24 uurs een van de meest stabile.
Een standaard Amphibia van de late jaren blinkt daar niet in uit helaas.
De 170 momenteel niet leverbaar. Zal ook eens uitzoeken hoelang levertijd is.
Edit: 2 weken
Meranom heeft 'm op voorraad:
Zag ik. Wel wat duurder. Maar goed, straks eerst vakantie dan zien we wel weer
Komt sowieso nog 25% kosten aan import en BTW bij.
Zit ie op kleine 280.
Meranom is wel betrouwbaar en geeft ook netjes een garantie beurt indien nodig. Dat dan wel. Paar keer meegemaakt. ![]()
Zet anders eerst een “te koop gevraagd” …
Destijds liet ik hier merken dat ik een GMT zocht en een tijdje later bood Yannick er één aan.