Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Kijk dat is nu eens een leuke vondst. :+1:
Een onderhoudsbeurt waard. En nooit eerder zo een gezien.

3 likes

Maarre, misschien mijn fout om dat hier te posten, maar Ruhla is duits, toch? Dan hoort die dus eigenlijk thuis in het DDR-topic :sweat_smile:

3 likes

Weet je hoeveel Russische soldaten er rondliepen in de DDR? Kan best hier…

3 likes

Nou, oke. Dan laat ik 'm maar staan :wink:

3 likes

Er is wel een DDR draadje…

1 like

Ik vind hem prachtig, als je de middelen hebt of ooit krijgt, zou ik het “economische total loss” bij de service op de koop toe nemen.

3 likes

Ik heb op het moment wel een stapeltje met dat soort mechanische horloges liggen, dingetjes die heel leuk zijn, maar slecht of niet lopen. Zijn allemaal voor bijna niks tweedehands gekocht of gekregen en ik heb op het moment gewoon er helaas geen geld voor over om ze op te knappen. Mijn moeder heeft me ook gezegd “Draag het gewoon tot ze stoppen en laat ze daarna repareren, want zo ging dat vroeger ook.”. Dus zo denk ik er ook over. Bij m’n Pagani Datejust en Invicta Pro Diver is het ook gewoon goedkoper om er een compleet nieuwe NH35 in te zetten, in plaats van een service.

Dat zal echt een hele hoop mensen hier laten tandenknarsen, sorry daarvoor! :sweat_smile:

Deze maar eens omgedaan.

8 likes

Op die foto lijkt het haast alsof de as van de secondenwijzer aanloopt tegen de wijzerplaat?

3 likes

Nu je het zegt, ik zal het even nakijken. Scherp!

Het lijkt er wel op, ja, heel gek.

4 likes

Ik denk eerder handen wrijven als je in het blauwe gedeelte mag :slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: :upside_down_face:.

2 likes

Ik heb nu al 3 horloges uit het blauwe gekocht🙃

2 likes

Of bedoelde je als ik mag verkopen?

2 likes

:rofl:

2 likes

Ik ben zeer verheugd jullie te kunnen mededelen dat deze Boctok is gereserveerd en in de eerste week van augustus richting Nederland vertrekt en hier spoedig te zien zal zijn.

En als ik ooit van plan ben om een van de Boctokken te verkopen, dan wordt het eerst hier
in het blauwe gedeelte aangeboden. Dus wie weet waar het ooit nog eens terechtkomt.

12 likes

De secondewijzer lijkt tussen het asje en de wijzerplaat geklemd te zitten. Hij moet op het asje gedrukt zijn. Maar misschien zijn de wijzerplaat pootjes wel afgbroken en is de wijzerplaat ietsje verdraaid.

2 likes

Klopt Vincent.

Dit is er zo een. Horloge van mijn vader. Hele dag op de trekker, was bij de geboortes van kalveren. Wanneer er een wijzer afviel, gewoon naar de juwelier in het dorp. Is te zien he. Maar blijven lopen. Dan koop je toch geen nieuwe!
Jaren vijftig t/m bejaardenhuis in deze eeuw. :slightly_smiling_face:

10 likes

Geweldig!

3 likes

Klopt, ik heb er ook een paar van. Die kom (kwam) je best veel tegen. Het is een model dat vroeger wel populair geweest is.

9 likes

Heb ik toch niet goed opgelet. :thinking:
:grin:
Ook een mooie!

2 likes

Wat een plaatje! Dit zie ik niet veel gebeuren tegenwoordig, mensen droegen en gebruikten toendertijds echt alles vaak totdat het op de draad versleten was. De Pulsar die @Eddie ooit had is nog wel een mooi voorbeeld!

Ik heb ook nog een Eska chronograaf van voor de oorlog liggen, nog van mijn overgrootvader geweest. Mijn opa (die nu al 19 jaar dood is) heeft die vroeger (toen mijn vader nog een jong kereltje was, die is nu ook 60) ook nog wel een tijdje gedragen. Geloof ik is ie nooit onderhouden, ziet er ook een beetje sneu uit, maar hij loopt nog wel!

(Deze is van '47, dus het kan zijn dat ie ietsje nieuwer is, maar die van mij is wel wat minder mooi)

Ik heb 'm alsnog wel netjes in een la gelegd, na 'm iets van 1 keer gedragen te hebben. Zou zonde zijn als ik die perongeluk beschadig.

Maar goed, het is geen Rus, dus kan iemand het weer on-topic maken?

9 likes