Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Oja, jouw post op het DDR-draadje had ik inderdaad gezien toen ik research aan het doen was! Wat een mooie wijzerplaat heeft dat ding toch.

1 like

Zal ik maar doen, heb ook wat goed te maken.

Even wat anders, het tunen van mijn Electronica’s. Was ook interessant!
De handleiding was van de CHN55, de rechter. De CHN54 ging net weer wat anders. We, een paar mede liefhebbers van dit forum, hadden als eerste kopers uit het westen een goed contact met Nicolas. Gezamenlijk wat tips gestuurd voor de engelse vertaling van de handleiding.

6 likes

Vind de gmt echt gaaf

1 like

Mijn Raketa is op “Wellnessresort Wolter” :smiley:

1 like

Mijn favoriete Vostok, qua uiterlijk maar ook qua betrouwbaarheid en stabiliteit van de tijd houden. Ooit overgenomen van een forumlid.

1 like

Aaaiiii, dit soort uitspraken doet op dit draadje best wel pijn. Na 12 ton gruisstenen te hebben verplaatst voelde ik mij best wel een jonge god. En dan lees ik dit weer. :cry:

Pleisterplaatje voor alle gedupeerden.

14 likes

Heel vet!! Maar dit lijkt een 3-knops chrono, dus waarschijnlijk een Landeron 47 en dus uit 1937?

2 likes

Ik ga ook eens naar op zoek

Op Vostok24 Watches zijn ze in diverse kleuren te koop. Genaamd New Batman. Mijne is de 17036B. De bijgeleverde schakelband met vlinder sluiting draagt heel comfortabel.
https://www.vostok-watches24.com/catalog/amphibia-170/

1 like

Het is net alsof ze in fabriek wat meer aandacht besteden aan de bijzondere complicaties.

Zo is mijn 24 uurs een van de meest stabile.
Een standaard Amphibia van de late jaren blinkt daar niet in uit helaas.

6 likes

De 170 momenteel niet leverbaar. Zal ook eens uitzoeken hoelang levertijd is.
Edit: 2 weken

2 likes

Meranom heeft 'm op voorraad:

3 likes

Zag ik. Wel wat duurder. Maar goed, straks eerst vakantie dan zien we wel weer

1 like

Komt sowieso nog 25% kosten aan import en BTW bij.

2 likes

Zit ie op kleine 280.

2 likes

Meranom is wel betrouwbaar en geeft ook netjes een garantie beurt indien nodig. Dat dan wel. Paar keer meegemaakt. :wink:

3 likes

Zet anders eerst een “te koop gevraagd” …

Destijds liet ik hier merken dat ik een GMT zocht en een tijdje later bood Yannick er één aan.

3 likes

8 likes

Voor de lol nog even de inkoop aktie van die Elektronika’s terug gezocht in dit forum. Was in februari 2019. Georganiseerd door @BG1 Bas. :+1:
Ze kwamen op 1750 roebel.

Vertaling website was nog wat gebrekkig.

De prijs kwam toen neer op, na passage douane, op ca 22 euro /stuk. Voor zo’n 25 alles thuis.
Andere prijzen he! :wink:

(Die man heette Nicolay, geen Nicolas.)

4 likes

Inflatie is flink, vooral in Rusland.

Nog steeds actief, circa 1,5 jaar geleden een LCD Elektronika bij hem gekocht. Uiterst vriendelijke man die alles vlot regelde, alle boycots omzeilend. Yannick heeft 'm overgenomen en ook weer doorverkocht maar ik weet niet aan wie.

2 likes