Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Goed dat we deze heerlijke sfeer hebben in dit topic :blush::blush:

Groeten vanuit het mooie Kraków.

4 likes

Gisteren heb ik een Poljot automatic geserviced. Een uurwerk met 30 jewels en vrij veel onderdelen. Alleen al voor de automatic hebben ze 6 extra tandwielen benodigd en daar is het tandwiel op de rotor nog niet eens meegeteld.
Het horloge mocht uiteraard vandaag mee en blijkt zeer goed te lopen, dus ik heb wel eer van mijn werk.

Gekocht op de rikketik voor de helft van het bedrag van wat er op de achterdeksel staat.

16 likes

Eerlijk gezegd heb ik vooral heimwee naar de trams, het wandelen in het stadspark en het ontspannen eten bij Chimera aan de Świętej Anny. Was altijd zeer ontspannen en een fijn zeer divers publiek.
Met slechts twee toeristen :joy:.

Nog een fijne tijd daar!

3 likes

Goedenavond, een fijne Boctok vrijdag

en een prettig weekend!

15 likes

Sorry boy’s and girls.
Today no Vostok, because I have a Seiko week. :smiling_face:

3 likes

Dat heb je goed gedaan. Zijn wel leuke uurwerken om te servicen hè. Je hebt wel een gelukkie hoor. Vaak zijn ze tot de draad versleten maar die van jou ziet er nog goed uit.

3 likes

Viel me nog niet tegen. Ik heb nog wel een paar uurwerken liggen van de handopwinder versie. Dus mocht er een veertje van de schokbescherming wegvliegen of een deksteentje van de balans, dan had ik wel wat reservespullen maar het is gelukkig niet nodig geweest.

2 likes

19 likes

Leuke oude band er bij! :ok_hand:

3 likes

Ik ben zoetjes aan alle horloges in mijn app aan het verwerken en had gedacht dat de Vostoks al aan kop stonden in absolute aantallen, maar blijkt dat Seiko met 49 nog boven de 33 van Vostok staat.
Er zijn echter nog een hele hoop Vostoks toe te voegen.

5 likes

Op het moment zijn twee Komandirskies onderweg naar m’n brievenbus, ben heel benieuwd. Ik heb nog niet eerder een Vostok gehad!
Het zijn niet m’n eerste Russen, hieronder een afgeragde Poljot uit de jaren '70/'80, die ik eens voor een paar euro gekocht had;

Lange tijd geleden dat ik die voor het laatst gedragen heb, maar binnenkort haal ik die wel weer eens uit het doosje.

13 likes

13 likes

De datum staat goed, vandaag deze

16 likes

16 likes

Beste HF ers
Vinted staat ook best aanbod
https://www.vinted.nl/items/9362078172-vostok-komandirskie

Doe er je voordeel mee.

3 likes

Oorlogslachtoffers dus ook inclusief burgerslachtoffers en niet alleen soldaten :nerd_face:

3 likes

Dit is mijn eerste mechanische horloge (was een cadeautje). Het was denk ik ook een moment dat ik weer na een hele lange tijd geen horloges meer gedragen te hebben, ik deze weer soms begon te dragen.

Het heeft toch wel wat, de betaalbaarheid en toch best luide mechanische getik. Het geeft het gevoel van een sovjet horloge voor de arbeider (al dan niet in dienst).

Tegenwoordig draag ik hem nog maar heel zelden. Met het huidige Rusland-Oekraïne gedoe voelt het dragen voor mezelf teveel als een onbedoeld statement.

12 likes

Ik was vergeten dat ik deze Ruhla ook nog had liggen, hij loopt alleen amper. Laatst zat het opwindmechanisme nog helemaal opgewonden, zonder dat het liep. Na een klap op m’n knie heeft het gelopen tot de gangreserve op was en nu loopt ie gewoon slecht, daarom ligt het ook in een la.

Wel een mooi dingetje hoor, maar een service/schoonmaakbeurt kost waarschijnlijk vele malen meer dan het hele horloge waard is. Het verchroomde kastje is trouwens ook nog in een hele nette staat, bijna niet afgesleten.

Trouwens, ik dacht dat iemand op dit forum dezelfde had, toch?

12 likes

Echt jammer dat het horloge in deze conditie is want ik vind 'm erg mooi.

2 likes

Ik had 'm zeker ook dolgraag gedragen, als het nog normaal had gelopen. Was ook ooit een kringloopvondstje van een paar euro.

2 likes