Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Iemand hier die een service kan en wil geven?

verzamelt

17859591558021133995712121398660
:joy:

:thinking:

Leuke vintage Vostok in elk geval. Beter dan

:nauseated_face:

Op de boerderij uit mijn jeugd had een kanon gestaan. Er zaten kogelgaten van retour vuur in de achter muur. Ooit heeft nog een zo’n 9 cm dikke huls op de schoorsteenmantel gestaan. Kon je mooi poetsen. En er was een Canadese bajonet in gebruik als gereedschap bij de suikerbieten oogst. Lag goed in de hand. :thinking:

6 likes

Gedeactiveerd uiteraard!

1 like

Gezien op internet, een Komandirskie met het uiterlijk van een Amphibia Scubadude? Ik wist niet dat die bestonden.

2 likes

Beschadigde gesleten kast. Geen rvs. Dat zijn vaak de voordeliger Komandirskie’s. Vaak handwinders. Maar ze worden ook door elkaar gebruikt.

Ik heb een Komandirskie “paard” met rvs 420 “Amphibia” kast. Automaat, (sommige dagen). Heeft de brede pakking en ongetwijfeld 200m waterdichtheid bij goede conditie.

Die Scuba dial kan gewisseld zijn. Dat “zeldzame” zou ik niet zo zwaar aan tillen. :wink:

Aanvulling. In boek van Juri Levenberg gekeken. Staan er 2 in uit jaren 80. Cccp dus. 21 jewels 2416. Zwarte en blauwe scuba. Maar andere (scuba) dials dus.

4 likes

Het verkeerde ‘draadje’, maar als Seiko-liefhebber kan ik het wel waarderen :ok_hand:

3 likes

Ik zou 'm ook zeker niet kopen, leek me al wellicht samengesteld. Maar alsnog wel leuk dat je zo’n uitgebreide uitleg gaf!

*zeldzame vondst zet Etsy erbij als er maar 1 van te koop is.

3 likes

15 likes

Dit is bijvoorbeeld een orginele. :wink:

2 likes

18 likes

Dankzij hulp van het forum

14 likes

Ja weet ik, maar ik gooi er hier nog wel eens eentje doorheen :slight_smile:

Gaat richting Pierre (PT_Seiko) voor een opknapbeurtje.

2 likes

Jippie, fijn om te horen dat ie weer oké is!!!
:smiley:

2 likes

Wat is er mis met een Boctok mod? Zijn juist uitermate geschikt om samen te stellen. Als je nou duizenden euro’s hebt uitgegeven aan een grote jongen en je komt erachter dat ie niet meer origineel is snap ik de teleurstelling. Maar een Boctok van een paar tientjes? Toch juist leuk

16 likes

Top Richard, fijn dat hij weer in orde is.

2 likes

Er is niets mis met een Vostok mod, wel met de manier waarop deze aangeboden wordt. Alsof het iets unieks en origineels is.

5 likes

Dat dus, ik zal zelf niet snel aan het modden slaan, maar een Komandirskie vermommen als Amphibia vind ik een beetje een gek gezicht.

Niks, alleen wil je graag weten wie 'm met welke onderdelen in elkaar heeft gezet. Bij jou zou ik blind kopen.

Mooie mod trouwens :stuck_out_tongue::grin:

2 likes

Aaiii, daar heb je wel een punt. In mijn enthousiasme niet aan gedacht dat modden soms ook wel eens resulteert in modderen. Zal mijn eerder gedane uitspraken hierbij een beetje nuanceren. :smiling_face:

5 likes