Fijne Vostok vrijdag.
Een schaduwrijk plekje, een kop koffie en een langzaam verdrogende tuin…
met de verduistering en perseïden deze dagen één van de ruimtevaart-horloges.
Iedereen een fijne Vostok-vrijdag.
Mooie natuurlijke tuin Charles! Wij hebben die stijl ook enigszins. ![]()
Geniet van je koffie en de Vostok. Hier ook tijd voor een bakkie!
Mooie Boctok vrijdag gewenst iedereen. Voor mij de laatste vrijdag in Zweden. Na het weekend weer terug naar Nederland. Afgelopen dagen klusje geklaard wat al een tijdje op de bucketlist stond. Carport voor de strenge Zweedse winterdagen. Hout of horloges, het blijft leuk.
Ben slechts klusser en geen timmerman, maar dit lijkt mij een solide stukje vakwerk. Afhankelijk van de heersende windrichting misschien nog een wand plaatsen?
Wat een mooie uitstraling heeft deze Nato toch. Waar is deze te vinden? Ga ik je na-apen ![]()
Inderdaad, ziet er prima uit Dirk. Met schetsplaten op de verbindingen.
Vroeg me af, het lijkt op de foto wat steil, die oprit. En met sneeuw ook misschien? ![]()
Maar 4x4 zeker? ![]()
Wees welkom!
NATO’s: https://nl.aliexpress.com/item/1005008877012892.html
CNS heeft ook die kleur combo op iets wat ze de “paratrooper” noemen: Paratrooper Watch Strap The Black Bay – Rugged Fit
Alleen van die laatste zijn bijna alle maten uitverkocht, veel Vostok is 18mm en die is er dus niet meer. De 24mm staat wel heel cool op m’n bronzen Makara…
Neem komende herfst vanuit NL windbreek doek mee. Je ziet het veel bij koeien loopstallen. Perfect tegen wind, regen en sneeuw.
Uiteraard, Zweedse winters zonder 4x4 is geen feest. Het is een 250 jaar oude fundering waar vroeger een smederij-tje opstond. Ons huis staat er in de streek bekend om dat je er vroeger terecht kon voor het onderhoud van je jachtwapens. Daarom is het nu nog steeds traditie dat in oktober, bij aanvang van de elanden jacht, er in onze tuin de mannen bij elkaar komen en starten. Platteland Zweden houden nogal van eeuwen lange gewoontes.
En ik vind het wel gezellig.
Dank voor je reactie, maar het is niet wat ik bedoel. Jouw band valt op, omdat de draden een katoen-look hebben en gevlochten zijn. Zoals je ziet heb ik Nato’s in alle soorten en maten, maar zo’n band heb ik nooit eerder gezien - en zou ik graag aan mijn (ontzettend uit de bocht gevlogen) verzameling toevoegen.
ps
Sommigen zullen zich afvragen of ik al deze banden draag. Nee dus, 80% draag ik niet. Kwestie van ‘paradox pf choice’ oftewel keuzestress ![]()
Ja, dat is die Ali link voor de Nato’s, dat is precies de band die ik om dat horloge heb zitten!
Mooi! ![]()
Met een borreltje zeker? Dat deden de jagers bij ons. Als dank voor het jagen over
ons weiland kregen we traditioneel een haas.
Ik zocht nog een foto van zo’n zakhorloge met jacht tafreel om het weer on topic te krijgen. Zag ze niet meer, niet bij Julian in ieder geval. ![]()
Zeker, alcohol en BBQ. En inderdaad een stuk elandenvlees als dank.
Ik had ooit eens een Glycine Combat Sub. Daar zat een band bij met een aanzetbreedte van 22mm. Dat stoorde me dusdanig dat ik die toen weg heb gedaan. Het was een leuk horloge, maar groter dan 20mm verdaag ik niet ![]()
Die Makara is ook wel echt een lomp ding, je kunt er je boot mee ankeren, of hem voor je wiel leggen als je op een helling geparkeerd staat. Ik ben altijd een beetje bang dat die pushpins het begeven, er zouden eigenlijk geschroefde pinnen in moeten zoals bij Panerai.
Het was na de relatief lichte en kleine FC weer even wennen aan de pamfibia op 22 (naar 20) BoR maar het bevalt goed met de warmte. Ook al zitten we de komende uren natuurlijk wel binnen…
verdomd, ja. Even de bril afgezet en helemaal uitvergroot, nu zie ik het.
Is en blijft een mooi bandje.