Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Bedoelde je dit?

9 likes

Dank u. :grin: :+1:
Er was zelfs een polshorloge, denk Vostok, met een jager op de wijzerplaat.

Maar niet zo vreemd als je weet hoe gigantisch veel varianten er geweest zijn.
Met behalve militaire en patriottische, ook religieuze, sport, beroepen, auto merken en reclame afbeeldingen.

O ja, hier ook gezien. Op mijn suikerklontjes. :wink:

14 likes

Gevonden op Vinted, staat daar te koop: Taschenuhr mit Jagdmotiv von Molnija | Vinted. Maak indruk op uw jachtvrienden in Zweden en elders!

4 likes

2414 ‘70-‘80?

15 likes

Romeinse cijfers hebben over het algemeen niet mijn voorkeur maar bij dit horloge is het ontwerp van de wijzerplaat best geslaagd.

3 likes

Kijk even op de website van Netgrafik.ch.
Bij “info” voor merk Slava en bij “technical” voor movements.
Het Slava 2414 movement vond ik daar zo. Ook prachtige foto’s van zijn collectie. Jaartallen worden in grote lijnen genoemd.
Van jouw horloge vind ik met name de kast mooi. Net horloge.

Hier onder meer info.

2414 vanaf 1966. :wink:

4 likes

Dank je waardevolle reactie!

2 likes

Folkert, dit is waarschijnlijk één van de laatste keren dat ik jou een plezier doe :hot_face:
Wat een gedoe, maar het staat er op :smile:
Back in time :star_struck:

13 likes

Wat een geinig ding zeg! Wel een beetje gek dat Für Elise een optie is op een russisch horloge, maar de rest klonk prima.

5 likes

Geweldig, dat heb je mooi gearrangeerd!!!
:ok_hand: :musical_score: :musical_note: :notes:

5 likes

Dankjewel voor het concert

5 likes

Lang geleden heb ik op verzoek eens opgenomen hoe een Poljot wekkerhorloge afliep. Alleen het delen lukte toen niet. Tot vandaag :grin:
Dus alsnog dit filmpje.

https://youtube.com/shorts/O-4eDIGDXNI?is=9WS_eh2B-wfVBI36

6 likes

Je hebt me heel blij gemaakt Charles! Is het niet geweldig? Super bedankt! :blush: Ik mis het horloge wel een beetje nu ik weer naar kleinere horloges ga. Ik ben blij dat ie bij een echte liefhebber terecht gekomen is.

5 likes

Ah, maar “Kalinka” staat er dan weer wél op! Hmmm.…

6 likes

Toch zeer graag gedaan, Folkert!

3 likes

Geweldig Charles. Beter dan in mijn herinnering. Hoorde ik nu ook “fur Elise” van Beethoven? :musical_keyboard: :notes:
O ja onze Vincent noemt het ook lees ik net. :grin:

5 likes

Nou, net terug van het vakantieadres, de drie Komandirskies zijn gearriveerd. Ze lopen gelukkig alledrie, maar aan die kenmerkende kroon moet ik zeker nog gaan wennen! :sweat_smile:

Ik zal zo wel een fotootje sturen.

4 likes

Wat een eer, Jan :slightly_smiling_face:

4 likes

Ja je bent ook nog muziekliefhebber, heb bij “vrijdagplaatjesdag” al vaak gezien.
Kan ik ook zeker waarderen. :wink:

5 likes

Nou wil ik er ook een!
Ik ben veel te gevoelig voor dit soort nodeloos onzinnige features :joy:

6 likes