Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Ja, klopt. Nog een van m’n hobby’s!

Maar goed, hier een fotootje van wat er bij de post zat;

De Yeltsin heb ik alleen opgewonden, moet inderdaad nog gelijk gezet worden.

7 likes

Als je op wil winden na het gelijk zetten moet je eerst de kroon weer in en uitdraaien voor dat kan.
:slightly_smiling_face: :upside_down_face:

5 likes

Ja, goeie tip! Het voelt allemaal nog heel nieuw, maar het zal wel wennen. Het uurwerk of de wijzerplaat in de gouden Komandirskie met het bandje beweegt lichtelijk mee met het wijzers goedzetten, is dat een probleem?

4 likes

Heb ik ook wel eens ergens gezien. Geen groot drama denk ik. Misschien een keer achterdeksel er af. En uurwerk beter vast zetten als dat wil. Maar zou maar even rustig aan doen.

Zo snel te zien nette horloges hoor. :+1:

3 likes

Geen idee, klinkt of er iets aan gedaan zou moeten worden maar er lopen hier grotere techneuten en ervaringsdeskundigen rond die je daar vast een éénduidig en beter antwoord op kunnen geven dan ik

3 likes

Waarschijnlijk kaliber schroefjes los op de pasring of in geheel niet aanwezig.
Wat Jan zegt, deksel eraf en even een checkup voor de juiste conclusie.

4 likes

Bedankt heren, ik zal dat zeker nog een keer nakijken, maar voor nu laat ik het even liggen. Eerst die andere twee ieder een dagje dragen en er komt ook nog van de week een Amphibia met de post naar mij toe :grin:

5 likes

Even een oud “prutsbandje” van een neppe Casio erop gezet, hij is ietsje groter dan ik gedacht had, maar nog steeds een goede diameter voor mijn kleine pols, helemaal heppie!

10 likes

Toch wel confronterend, deze foto :scream:

Mijn polsen meten bijna 22 cm. Klinkt abstract, maar hoe konkreet dat is zie je op de foto, waar ik een Desert shield met een vergelijkbare kast draag. Shocking en soms jaloersmakend gewoon, zulke polsen (:wink:).

10 likes

Lijkt mijn pols wel als ik mijn desert shield cadett draag.

4 likes

11 likes

Woww…thks voor de moeite en goed gelukt !!
Nog even doorsparen voor deze beauty… :slight_smile: maar dan gaat hij er komen !

4 likes

Gisteren in een doos op zolder mijn Sovjet T-54 tank klok gevonden, staat nu op mijn bureau (luid!) te tikken. Daarom vandaag ook maar een Sovjet horloge om gedaan

10 likes

Sorry, tis geen Vostok.

Qont4Lgk3DL2xZV3TPXFDKUsnpdlJlmr

6ulfffTOxPUX3NIHZ7f90I53hD4qmFTb

GsKulwNXBcuKNNJtpSZJFLbhGFejl5Af

10 likes

Mooie foto’s Mark. Maar we gaan nu raden waar het is? :wink:

4 likes

Centrum Meppel?

3 likes

Mooie tank klok! Let wel even op de eventuele aanwezigheid van radiumverf :radioactive: Zulk instrumentarium wil nog wel eens flink tekeer gaan.

4 likes

8 likes

Ergens voormalig oost duitsland? /oost blok. Pruisische helmen? Wenen? :thinking:

Veel plezier in ieder geval.
En mooi vakantie horloge voor zover ik kan zien. :grin:

3 likes

Ja, goed punt… de doos op zolder is wellicht een betere plek dan mijn bureau als ik het niet zeker weet

1 like