Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Een GM teller geeft uitsluitsel, wellicht valt het mee. Een AliExpress model is voldoende:

3 likes

Ik heb nog steeds het vage plan om zo’n MIG klok, die vliegtijd en zo bijhoudt, in m’n auto in the bouwen.

On another note: Het heeft wat moeite gekost om dit uurwerk te temmen, maar hij loopt nu maar een paar seconden per dag voor, consistent.

11 likes

:ok_hand:

1 like

Die zijn ook berucht qua :radioactive:

Ziet er wel heel mooi uit met de gladde bezel en die NATO band, best rustgevend om te zien.

2 likes

Ik heb er eentje besteld, dank voor de tip!

2 likes

Stockholm?

Hoe dan ook, een plezierige tijd, waar je dan ook bent :sunglasses: en met welk horloge dan ook om de pols :grin:

5 likes

De zilveren troon.

3 likes

Knap Erik! :ok_hand:
En Charles natuurlijk. :wink:

1 like

Haha, ik mag lekker niet meedoen met de quiz. Te veel in site information. Mark, ha det jättekul där.

3 likes

Ik dacht al, waar blijft onze Zweedse expert. :grin:

2 likes

Wij rijden nu net bij Oldenzaal NL binnen. Reis ging voortreffelijk en snel als een Союс.

10 likes

Beetje paniek, het viel me vannacht op dat er wat bruine plekjes zaten op de Komandirskie (rond 10/11 uur en op 7 uur op de bezel), maar (verchroomd) messing kan toch niet roesten zoals staal dat doet? Op het gouden bandje zat wat soortgelijks, maar dat veegde ik zo weg met een vochtig schoonmaakdoekje, dat zal waarschijnlijk troep van de vorige eigenaar zijn geweest.

7 likes

Het enige land waar je zonder grenscontrole binnen kunt rijden. Duitsland in is gewoon niet leuk meer , zoveel file. Van Duitsland naar Polen en Polen naar Duitsland ging relatief vlot, veel minder verkeer, wel controles via steekproeven. We zagen er betrouwbaar genoeg uit blijkbaar.

4 likes

Hier ook weer wennen aan thuis, en aan een Pobeda :smiley:

Nog steeds geen duiker (-; al bekijk ik ze wel wat gerichter merk ik.

14 likes

Ik heb nog steeds geen Russische dresser, de meesten vind ik ook lelijk en er klopt qua maatvoering (wijzerlengtes en verhoudingen) ook geen bal van maar deze is een positieve uitzonderding! Mooie combinatie met het bandje ook.

3 likes

Ziezo, op tijd gezet en ook nog op de juiste datum ingesteld.

Nog steeds een beetje zenuwachtig door die bruine plekjes. Op de achterkant zitten ook nog een paar hele hele kleine bruine puntjes, maar dat kan toch niet roest (zoals bij ijzer) wezen? Jullie hebben dat zeker nog nooit gehad bij messing-kastjes?

7 likes

Hier niks. Ooit gekocht van Poljot24, Julian Kampmann.

Hier alleen chroom doorslijt plekken. Kan geen kwaad, maar vind ik lelijk dus geruild met mooiere kast en pushers.

6 likes

Dat vind ik dus helemaal niet erg, maar dat bruine vind ik een beetje zorgwekkend (afgeven op mouwen enzo), maar misschien is dat hetzelfde maar dan verkleurd?

3 likes

Messing zou wat geel/bronskleurig moeten zijn. Anders dan bruin verroest staal.
Op zich niet erg allemaal, als je dat bewust koopt. En de prijs er naar is. Maar begrijp dat je een mooie gladde kast dacht te kopen? Waren de verkoop foto’s niet duidelijk genoeg?

3 likes

Nee, zeker niet. Ze waren vrij goedkoop, want ze waren al goed gebruikt. Het ging mij erom dat ik eens een Vostok kon proberen voor een leuke prijs. Het ziet er opzich ook wel stoer uit met die afgeleefde kast, een leger-horloge hoeft niet echt altijd glimmend te zijn.

Jawel hoor, maar ik dacht dat die vlekjes gewoon de normale gouden messing-kleur hadden en niet bruingekleurd waren.

4 likes